czwartek, października 10, 2019

Takie tam ;-)

Nowy projekt nam wpadł, mieliśmy wizytę szefostwa firmy, do tego jeszcze wychodzi, że w przyszłym tygodniu muszę jechać do USA na całe 3 dni czy jakoś tak...

Przez co śpię mniej niż 6 godzin dziennie i momentami mam ochotę gryźć ;-)

I niestety nie ma tu problemu którego nie rozwiąże czekolada, szczególnie taka z kawałkami mięty ;-)

Dziś się za to dowiedziałem, że w TreeSet i TreeMap są metody w stylu floor/ceiling i lower/higher :-) z NavigableSet/NavigableTree.
Nigdy ich nie musiałem używać, ale są fajne.

Np. jak sobie zrobimy TreeSet z a, c oraz e, i poprosimy o floor z b to da nam a :-) a floor z b to b :-)
Niby przy pomocy BST to jest to pikuś, ale i tak ładne :-)

Chciałem też w tym miejscu potępić chory zwyczaj robienia API przez oddzielanie "UI" aplikacji od samej aplikacji webowej, tak że siedzi na innym serwerze, który proxuje requesty (żeby nie łamaś same orgin i podobnych) i chodzenie dumnym, że "ma się API".
Nie ma się. API można zaprojektować jak się wie co ma być robione, UI zwykle działa w innym kontekście, operuje na jakichś abstrakcjach które są potrzebne człowiekowi, który używa aplikacji, wymuszanie ich w API nie jest dobrym pomysłem (mówiąc inaczej, API powinno być projektowane, a nie przydarzać się bo w UI musimy coś pokazać).


Podobne postybeta
Java 8 + lambdy = wolno ;-)
Dobrze, że Tusk wygrał
Ile jest się wartym w złotym względem swojej masy ciała? ;-)
Projektowane dla Kalifornii ;-)
Przeżycie artystyczne ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz