środa, kwietnia 19, 2017

"Zestaw inspektora" się tworzy ;-)

Powoli, acz skutecznie, zaczynam wykorzystywać inspekcje w IntelliJ'u do pilnowania kodu przed różnymi dziwnymi błędami.
Dziś sobie dodałem taką inspekcję, która płacze gdy używamy gdzieś bezpośrednio liczb jako indeksów w tablicach, albo listach ;-)

Od teraz mi IntelliJ tak płacze jak coś takiego zobaczy:


Chodzi mi po głowie by sobie zrobić "zestaw inspektora", coś co by mi podkreślało wszystkie code smells'y z mojej "listy" inspekcyjnej.
Chociaż dobrze by było by takie coś działało w toolu do inspekcji, a nie w IDE, bo w IDE tylko ja z tego skorzystam, a mimo wszystko zwykle jak robię inspekcję to nie robię clone'a czy checkout'u kodu.
Niby tak, są jakieś toole do analizy kodu, ale one są zwykle do poprawy jakości kodu, a nie do np. wskazywania podejrzanie trefnych miejsc w trakcie inspekcji ;-)
Idealnie byłoby mieć skrypt, który tworzyłby listę komentarzy do inspekcji i sam mógłbym skupić się na podejrzanych miejscach ;-)
Chociaż nie ma pewności, że to by było dobre, mogłoby ukrywać bardziej subtelne problemy.


Podobne postybeta
Walka z null'em - pozwólmy działać IntelliJ'owi ;-)
Statyczna analiza kodu, czy to ma sens?
Electron + Airly = wskaźnik jakości powietrza w pasku ;-)
Distinct (albo unique) w JavaScript
Nie lubię oszustów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz