niedziela, kwietnia 16, 2017

Walka z null'em - pozwólmy działać IntelliJ'owi ;-)

Jakiś czas temu pisałem o tym, że chciałbym stworzyć wtyczkę do IntelliJ, która pozwoliłaby mi unikać pisania kodu z null'ami.

Nie zacząłem jeszcze nawet, ale od paru dni stosuję coś co robi za MVP (Minimal Viable Product) takiej wtyczki ;-)

Stworzyłem sobie w IntelliJ inspekcję, która podkreśla mi na czerwono KAŻDE użycie null'a ;-)


Wydaje się, że spełnia swoje podstawowe zadanie, czyli zwraca moją uwagę na użycia null'a ;-)

Zaryzykuję stwierdzenie, że na razie działa to tak dobrze, że chyba porzucę plany pisania wtyczki.

Jak ktoś ma ochotę się pobawić to są dwa sposoby ;-)

Prostszy ;-) pobieramy ten plik, uruchamiamy IntelliJ Idea, w menu File wybieramy Import Settings (File -> Import Settings) i szukamy pliku stopNull.jar, który właśnie pobraliśmy.
Oczom naszym ukazuje się dialog:


 Klikamy OK, restartujemy IntelliJ i voilà od teraz IntelliJ nam będzie podkreślał na czerwono null'e ;-)

Trudniejsza droga, acz pozwalająca się więcej nauczyć wygląda zaś tak:
1) idź do ustawień IntelliJ (np. Shift-Shift i piszemy Settings)
2) idź do ustawień Inspekcji:

3) Wybierze General -> Structural Search Inspection:

4) w Options dodaj nową (zielony +, albo po prostu Alt-Insert (przynajmniej na Ubuntu), u Ciebie na razie nie będzie Used null ;-))

5) Add Search Template:

6) Wpisz template (u nas po prostu null jak na obrazku ;-)):

7) nazwij swój template:
8) OK
9) voilà masz nową inspekcję ;-)

Dobrze jeszcze zaznaczyć jej severity na Error by podkreślała się jako błąd.

W taki sposób można dodawać różne nowe inspekcje, które pozwolą poprawić jakość naszego kodu :-)

Testowane na IntelliJ Idea 2017.1 i IntelliJ 15.


Podobne postybeta
Walka z null'em ;-)
"Zestaw inspektora" się tworzy ;-)
SleepAdvisor - komórka pomaga w wyspaniu się ;-)
Selfhacking ;-)
Po Devoxx'ie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz