środa, czerwca 03, 2015

Czy Brillo czeka los tagów NFC?

Spojrzałem dziś na swoje tagi NFC i przypomniało mi się ile miałem planów co do ich użycia przed ich przyjazdem.
Później plany dopadła realność i jakoś nigdy nie zacząłem używać tagów NFC "na poważnie".

Miałem jeden w kluczyku do samochodu by włączać muzykę, ale jakoś tak się porobiło, że teraz łatwiej mi włączyć Spotify palcem niż tagiem NFC.
Zastanawiam się czy to samo dopadnie czy nie dopadnie Brillo, czyli najnowszą inkarnacje Android@Home.
Potencjał Brillo i Weave (protokołu nad Brillo, którego używać mogą też urządzania które nie będą działać na Brillo) wydaje się przeogromny.
Można będzie sterować wszystkim w domu przy pomocy komputera czy komórki, wszystko będzie ze wszystkim mogło gadać, wszystko będzie mogło reagować na wszystko...
Tylko czy aplikacje tej technologii za tym podążą?
NFC okazało się być zbyt trudne w użyciu.
Bo trzeba najpierw nagrać na tagu akcje, później trzeba odblokować telefon i nim przesunąć nad tagiem. To trudne. A zyski są wątpliwe.
Pytanie czy dotarcie do interesującej nas żarówki w domu będzie łatwiejsze niż wyłączenie jej ręką? Albo zignorowanie?
A instalacja? Na Chromecast by się pojawił musiałem czekać parę minut, jak to będzie z żarówką? A jak wkręcę kilka to jak rozróżnienie która się podpięła?
Czy po prostu nie okaże się, że mimo potencjału IoT (czyli Intentnet of Things) będzie to wszystko zbyt mało wygodne?

Mam nadzieje, że nie ;-)

posted from Bloggeroid




Podobne postybeta
Google I/O 2015
Google I/O 2015 spojrzenie drugie
Ktoś ma pomysły na użycie tagów NFC?
Android Beam rządzi :-)
W Androidzie przydałyby się nagrywalne intenty :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz