sobota, marca 15, 2014

Macbook Pro Retina i OS X po 24 godzinach

Od mniej więcej 24 godzin jestem użytkownikiem OS X na Macbooku Pro Retina.
Mój pracowy Dell z Ubuntu 12.04 zastępowany jest Mac'iem... (sam tego chciałem, więc w razie czego nie mogę nikogo winić ;-))

Sprzęt jest śliczny, trudno mi mówić coś o wnętrzu, ale na zewnątrz jest ślicznie. Choć przeraża brak portu ethernetowego ;-) trudno by go było zmieścić w tak cienkim urządzeniu, ale jednak jego brak jest dziwny.
We wnętrzu może nie być aż tak ślicznie bo dziś udało mi się doprowadzić do tego, że wiatrak wył jak szalony, czego na PC od dawna nie widziałem ;-)

System jest ciekawy. Inny.
Ubuntu dla kogoś takiego jak ja, kto wychował się na Windows jest proste do opanowania, OS X jest inny. Głównie chodzi o wykorzystanie klawiszy, działanie klawiszy specjalnych i funkcyjnych i o to jak działa touchpad (że click to click z wciśnęciem touchpada, a nie tapnięie).

Na podstawie pierwszego wrażenia ułożyłbym ranking wg. ładności (mierzonej przez fonty i ogólny wygląd okien) i użyteczności (mierzonej jako swoboda pracy z klawiaturą i podobnych rzeczy) tak:
ładnośćużyteczność
OS X6672
Ubuntu5770
Windows 76560
Windows 8.15440

Może nawet OS X dostałby 6.5 za ładność.

Ubuntu przoduje w użyteczność, bo CTRL-ALT-T i CTRL-ALT-strzałki są świetne, do tego apt-get też pomaga.
Jednak Ubuntu traci na atrakcyjności wizualnej aplikacji, GNOME, KDE, Whatever różnie rysują fonty i wygląda to wszystko na takie niedopracowane.

Znów w Windows command line jest taki sobie. Mało co w nim działa.

Tutaj, na OS X na razie command line działa całkiem zadowalająco, a graficznie jest bardzo ładnie (taki ładniejszy Windows 7 :-)).
Stąd choć mam obiekcje do pewnych rzeczy, na razie jestem bardzo zadowolony ;-)

Ale jeszcze nie podjąłem decyzji czy mój kolejny PC to będzie PC z Linuksem, czy OS X (Windows na razie odpada).



Podobne postybeta
100 dni z Linuksem ;-)
OS X po tygodniu - tak sobie
Macbook PRO Retina i OS X po 2* tygodniach
OS X po 1.5 miesiąca... chyba wolę Ubuntu ;-)
Java i Chrome OS....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz