niedziela, września 23, 2012

U mnie Linux vs Windows ma teraz wynik 5 do 4, a było 6 do 3 ;-)

To pewnie o mnie źle świadczy, ale porzuciłem Linuksa na netbooku.
Miałem tam Lubuntu, które działało dość znośnie, na pewno znośniej niż Windows XP.
W netbooku był tylko 1 GB RAM i wolne dyski SSD, stąd WinXP nie wydalał. Lubuntu było lepsze.

Ale nie było cudowne....

Najbardziej przeszkadzały mi czcionki, nie wiedzieć czemu co czas jakiś czcionki się psuły i np. w znikało, a w jego miejsce wchodziła jakaś wariacja na temat w, wykonana przez jakieś dziwne przeskalowanie, w trakcie którego kreseczki łączące górę i dół znikały.
Zdecydowanie to utrudniało czytanie.

Brakowało mi też Total Commandera.

Jednak później pojawiły się 2GB RAM w netbooku i superszybkie SSD o pojemności 32GB.......... dla próby zainstalowałem Win XP i teraz jest dobrze :-) Nawet bardzo dobrze.

Czcionki są czytelne, szczególnie po włączeniu ClearType, jest Total Commander i tylko trochę brakuje mi linii poleceń.....

Nie brakuje mi za to ciągłego molestowania o updaty.... Windows załatwia to jakoś lepiej. Mniej mnie w to wszystko angażuje. Do tego Lubuntu doprowadziło raz do stanu, w którym próbując się zupdatować zajęło cały dysk i nie można się było nawet doń zalogować.... o czym nie mówiło.
Dopiero zabawy z terminalem tekstowym i przeglądanie /var/logs/ dało informację.
Nie muszę też kombinować z pendrive'ami, które albo się montowały, albo i nie pod /media.

Ale nadal Linuksa używam na:
- Rasbperry Pi
- Telefonie (Nexus S z Androidem 4.1, czyli Linuksem)
- Tablecie (Asus EEE Pad Transformer z Androidem 4.0.3, czyli znów z Linuksem ;-))
- Kindle (tak, tam też jest Linux :-))

Liczę, że kiedyś będę mógł porzucić Windows. Szczególnie po tym co zrobiono z Windows 8 ;-) [choć z drugiej strony, widziałem jedną entuzjastyczną recenzję od kogoś z MS, kto pracuje jako programista i strasznie sobie chwalił Win8, czyli możliwe, że trzeba się przekonać].


Podobne postybeta
Robimy z telefonu/tabletu z Androidem serwer WebDAV ;-)
Kilka Androidów w domu... jak to jest?
Ta sama rozdzielczość przy różnych wielkościach ekranu to nie musi być dobry pomysł ;-) czyli o tym, że iPad Mini może boleć w oczy ;-)
Dwa tygodnie z Linuksem - na razie na 4-
Chromebook vs netbook z Windows 8 ;-) - pierwsze wrażenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz