środa, grudnia 28, 2011

Głupi JetPack...

OK, może nie głupi, ale wkurzający ;-)
JetPack to nowe SDK dla Firefoksa, które pozwala na pisanie "lekkich" rozszerzeń. Jest bardzo podobne do modelu, który dostępny jest w Chrome.
Problem tylko w tym słowie podobne....

Próbuję przenieść Chrome2Chrome do Firefoksa, gdzie zwać by się miało Browser2Browser ;-)
Robię to głównie dla siebie, bo akurat Chrome2Chrome czasem używam (dla przypomnienia to wtyczka do Chrome, która pozwala na przerzucanie stron między różnymi instancjami Chrome), a że w pracowym laptopie mam tylko 4GB RAM (OK, w prywatnym też ;-)), a muszę tam jeszcze różny dziwny soft odpalać to Chrome zaczął mi przeszkadzać i rozważam tam powrót do Firefoksa.... ale na razie nie jest to pełny powrót z braku Chrome2Chrome [i BTR, ale to inna piosenka].
No to próbuję przenieść wtyczkę do JetPacka..... ale są problemy ;-)
Np. komunikacja między elementami rozszerzenia. W Chrome wszystkie elementy rozszerzenia maja dostęp do wspólnej kolejki komunikatów co powoduje, że mogą się między sobą komunikować. Do tego wszystkie elementy mają dostęp do localStorage.... w JetPacku dla Firefoksa tak fajnie nie jest.
Po pierwsze jak na razie nie znalazłem mechanizmu do swobodnej wymiany komunikatów.... tzn. mogę z panelu wysłać message do głównego skryptu, ale w drugą stronę jest to chyba niemożliwe...
Po drugie nie mogę korzystać z localStorage, bo jedne elementy go widzą, a inne nie....
Po trzecie dokumentacja od Mozilla'i jest gorsza niż ta od Google. Próbowałem np. używać self.postMessage(message) z pliku HTML używanego w panelu i co? I się nie da, jakiś dziwny wyjątek leci, okazuje się, że można tego używać, ale tylko w taki sposób, że kod to robiący będzie w skrypcie podpiętym do panelu... nie wydaje mi się jednak by to gdzieś było opisane...

Jest też plus, czyli narzędzie on-line do tworzenia dodatków. To jest fajne...

Nie mogli "ukraść" od Google ich modelu? Co by im to szkodziło?

Btw. utwierdzam się, że coraz bliżej mi mistrzostwa w tym co robię najlepiej ;-) czyli w narzekaniu ;p


[Go to original post on Google+]




Podobne postybeta
ChromoPaskudztwo ;-) - czyli, pisanie aplikacji dla Chrome to pikuś :-)
Rozszerzenia Chrome - Content Script nie wszystko może...
100 dni z Linuksem ;-)
Ściana, czyli rozbijam się na onclick ;-)
Browser2Browser, czyli prześlij stronę z przeglądarki do przeglądarki ;-)