piątek, października 07, 2011

Chcę ultrabooka!

Wymyśliłem sobie kolejne urządzenie, które chcę ;-)

W skrócie to to coś ma się pojawić za jakiś czas na rynku i zwać się będzie ultrabook.

Małe, powiedzmy z 10-13 cali, z dużą mocą obliczeniową i 8GB RAM [albo i więcej], do tego bateria, która uciągnie 7 godzin [w przyszłym roku planują nawet 12 godzin].....
Do tego cienka obudowa, z tego powodu pewnie choć częściowo z metalu (coby się nie połamał).

Takie coś bym chętnie kupił.
Wierzę, bo dowodów nie mam, a doświadczenie podpowiada, że tak nie będzie ;-), ze to by się mogło przydać, w końcu miałbym maszynę, której mógłbym używać wszędzie i nosić do pracy :-)

Jakby to to jeszcze miało jakieś szybkie dyski to po prostu by się drania usypiało i budziło w razie konieczności, przez co transport byłby bardziej niż prosty....

Że coś takiego się w przyszłym roku pojawi jest prawie pewne, problem czy mnie będzie na to stać? ;-)


Podobne postybeta
Moc obliczeniowa
Budzik zagłady...
5 ekranów
Jak wybrać urządzenie z Androidem żeby nie narzekać na brak updatowania systemu
Apetyt rośnie w miarę jedzenia

8 komentarzy:

  1. Takie coś już jest. Nazywa się macbook air.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma 8GB RAM, nie ma HDMI, DVI ani VGA, ma maksymalnie 2 USB. Ma słabą grafikę bez własnej pamięci.
    Ma zły system operacyjny.
    Jest niemiłosiernie drogie i nie warte swojej ceny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jestem pewien, ale ultrabooki już są na rynku np Acer i Lenowo coś takiego mają.

    Osobiście, też taki chce. Bo 12" to fajny kompromis między 15-16" notebookiem, a 10" netbookiem. A brak napędu, nie jest dla mnie minusem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lenovo X220 Ci nie pasi?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znałem Lenovo X220, parametry są bliższe mojego ideału niż to miało miejsce w Mac'u Air, ale nadal to nie to ;-)
    Tylko 4GB (oba sloty zajęte), nie ma HDMI i DVI-D, ma za to VGA (co jest plusem), ma 3 USB co też jest dobre.
    Ale design ma taki sobie, jakoś nigdy nie lubiłem wyglądu ThinkPadów, wyglądają jakby były wyjęte żywcem z lat 90.

    OdpowiedzUsuń
  6. System tez nie problem oprucz osx mam jeszcze ubuntu i xp

    OdpowiedzUsuń
  7. Air ma przejscowke na hdmi dziala ok

    OdpowiedzUsuń
  8. Do X220 możesz maksymalnie wsadzić 8GB ramu - sprawdzałeś pewnie po prostu wersję podstawową. Ogromną zaletą X220 w wersji Tablet jest jego obrotowy, dotykowy ekran w dwóch wersjach (Multitouch lub Outdoor - matowy lub błyszczący ekran wedle uznania). Czyli jednym ruchem zmieniasz laptopa w tablet;) Co do designu - dla mnie jest boski, choć rozumiem że może odstraszać. Jedno jest pewne - wytrzymałość tego sprzętu.

    OdpowiedzUsuń