czwartek, września 04, 2008

Clarke

Jak pisałem codziennie sprawdzam na stronie wydawnictwa Etiuda czy już może dostępna jest następna część Odysei Czasu Arthura C. Clarke'a i Stephena Baxter'a.Nawet się wczoraj spytałem i już wiem, że planują ją na październik :-)Spytałem też czy może planują wydanie innych książek Clarke'a, czy może jest zbyt mały odzew ze strony czytelników.... Niestety potwierdzili moje obawy. Wydane przez nich książki z serii Odyseja Kosmiczna nie sprzedają się chyba najlepiej, dlatego raczej nie będzie wznowień starych książek i wydania tych jeszcze niewydanych w Polsce.... Smutno......Wg. mnie twórczość Arthura C. Clarke'a była tym co zapłodniło wiele wielkich umysłów technologii i nauki. Dodał jakąś nutkę humanizmu do technologii i pokazał, że nauka jest fajna. Obawiam się, że pokolenie wychowane bez książek Clarke'a nie będzie miało tego czegoś. Tej odrobiny dystansu, że ta technologia "jest super i w ogóle", ale tam z tyłu czy przodu są ludzie, dla których to jest.Btw. ilu ludzi cytujących, że "każda wystarczająco zaawansowana technologia jest nieodróżnialna od magii" wie, że to jedno z praw Clarke'a?


Podobne postybeta
Oko czasu
Odyseja Czasu - Burza Słoneczna
Jestem na książkowym głodzie.....
Żyjemy w trzecim świecie...
Podróżujemy ;-)

3 komentarze:

  1. Ja ostatnio czytnąłem dżihad butlerjańska :D. A Clark niestety nigdy nie cieszył się chyba popularnością wśród polskich czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podaj najbardziej 'clarke'-ową książkę Twoim zdaniem, chętnie kiedyś przeczytam ;-)
    A oryginały? Dlaczego tak żałujesz polskich tłumaczeń? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zły Blogger, już napisałem odpowiedź i mi ją popsuł ;-)
    Ogólnie polecam wszystkie książki Clarke'a, nie podobały mi się zbytnio Koniec Dzieciństwa [bardzo pesymistyczny był, widać że go Clarke pisał w czasach gdy ludzie uznawali zagładę nuklearną za pewną] i Kolebka [taka jakaś nieteges, pomysł niezły, ale gorzej z wykonaniem].
    Polecam za to całą Odyseję Kosmiczną, 2001 jest momentami pesymistyczna, ale od 2010 widać jakiś maniakalny optymizm ;-)
    Polecam Odyseję Czasu, choć to może dziwne, bo Sunstorm który mi się bardzo podobał podobał mi się dzięki "sztucznym osobowością" ;-)
    Polecam całą Ramę, takoż polecam Fontanny Raju, Młot Boga i Pieśń dalekiej Ziemi :-)

    OdpowiedzUsuń