wtorek, lipca 03, 2007

Kalisto, Ganimedes, Io i Europa

Całą czwórkę ujrzałem dziś przy pomocy lornetki stojącej na statywie [później próbowałem też drugą lornetką "z ręki" i chyba też je widziałem :-)]

Tak od niechcenia skierowałem lornetkę na Jowisza mając nikłą nadzieję, że coś dojrzę i proszę :-) udało się :-)

Sprawdziłem pozycję widzianych przeze mnie księżyców Jowisza z Juplet'em ;-) i wszystko się zgadza :-)

Dokładnie tyle samo widziałem kiedyś patrząc zwykłym teleskopem, czy może bardziej lunetą [ważne, że było to refraktor, a nie reflektor jak ten który stoi teraz w domu, a którego złożyłem w sobotę ;-)]. Choć faktem jest, że trudno było dostrzec Europę przy pomocy lornetki. Co do księżyców Jowisza to świetnie je pokazano w Odysei Kosmicznej 2001 [w filmie] i w 2010 [w książkach to dopiero do 2010 ;-)].

[O! właśnie widziałem jakąś satelitę, przekradła się w okolicach Jowisza ;-)]


Podobne postybeta
Jowisz, mglawica i Księżyc
"Obserwacje"
Wylazł był Ganimedes zza Jowisza ;-)
ISS poraz kolejny :-) tym razem poprzedzona HTV :-)
Jowiszowe oglądactwo ;-)

1 komentarz:

  1. Ty tu zamiast srututu o satelitach to lepiej na piwo jutro przyjdz!

    OdpowiedzUsuń