środa, lutego 16, 2011

Zdjęciofilm :-)

Wczoraj spróbowałem zrobić coś o czym myślałem od jakiegoś czasu, czyli sfilmować cały dzień przy pomocy kamerki w laptopie (albo telefonie, choć tym razem wybór padł na netbooka) tak by jedno zdjęcie robić co minutę.

Nie wziąłem jednak pod uwagę przebiegłości Słońca, które dość skutecznie popsuło efekt ;-) [bo netbook znajdował się za szybą przez co światło słoneczne wywoływało dość często bardzo jasny poblask czy jak to nazwać przez który kamerka głupiała i próbowała raz łapać wszystko przy bardzo krótkim czasie ekspozycji i efektem było czarne "zdjęcie", a czasem znów nie skracała czasu ekspozycji przez co efektem było białe zdjęcie ;-)].

Ale świt się udał :-)



Widać nawet wschodzącego Syriusza :-) (myślałem, że to Wenus, ale sprawdziłem dokładnie w HNSKYm (Hallo northern sky) i wyszło mi, że to Syriusz był, nie Wenus).

Efekty nie powalają, bo liczyłem na coś bardziej widowiskowego, ale tragicznie też nie jest :-)
Chętniej bym zrobił ten eksperyment przy pomocy mojego aparatu, ale jakoś czuję obawy przed wgrywaniem doń specjalnego softu do tego.


Podobne postybeta
Zdjęciofilm 2 :-)
Carpooling
Biedny Pluton
Clickbait detector ;-) - czyli próbujemy użyć naiwnego klasyfikatora Bayesowskiego do rozpoznawania clickbaitów ;-)
Pierwsze próby z WebGL

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz