poniedziałek, maja 10, 2021

W końcu dane z M1, które w Java'ie mówią, że to jest ARM :-)

Koleżanka ma nowego Macbooka z M1 :-)

Uruchomiła mój testowy program i mamy pierwszego Macbooka który zwrócił ARMa jako CPU :-)

Wynik na tym M1 to:

OS Architecture : aarch64
OS Name : Mac OS X
OS Version : 11.2.3
Data Model : 64
Endian : little

Ciekawe, że też już wersję OSa Java raportuje tutaj jako 11.x :-), u mnie na BigSur w wersji 11.3.1 (20E241):


Zwraca 10.16 :-)

OS Architecture zwraca dla M1 w końcu aarch64 :-), poprzedni zwracał jeszcze x86_64.

Moja teoria teraz jest taka, że to po prostu build Java'y dla M1 i ponieważ już jest dla ARMa to zwraca też nową wersję OSa, w sensie 11.

[update trochę później ;-)]
Zainstalowałem na jednym z moich Macbooków (tutaj akurat na Macbooku Air) najnowsze Corretto 11.0.11.9.1 i już Big Sur 11.3.1 jest raportowany jako:
OS Version : 11.3

:-)
Lubię rozumieć czemu są różne wartości...
Tak z ciekawostek masa tych rzeczy akurat jest wpisana w bebachach samej JVM, nie wszystko, akurat wersję OSa raczej pobiera z samego systemu, ale może to też robić dziwnie.



Podobne postybeta
"os.arch", "os.name", "sun.arch.data.model" co to jest i co pokazuje na jakiej maszynie i OSie? ;-)
Java szybsza na M1 jako X86 niż jako ARM ;-)
Dla Java'y Apple Silicon M1 to jednak nadal x86 ;-)
Szukanie czemu mi nie działa program na Java 17, a czemu działa na Java 8 ;-)
Apple i Updaty....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz