poniedziałek, kwietnia 06, 2020

To uczucie gdy przechytrzysz elektronikę ;-)

Mam "lekkiego" hopla na punkcie elektroniki i różnych smart rozwiązań.
W domu mam na ~50 metrach kwadratowych ~26 urządzeń, które łączą się do Internetu.

To wszystko jest podpięte do Internetu przez kilka sieci WiFi i trochę kabli.

I wszystko jest super gdy działa.

Ale ostatnio gdy prosiłem Google Home o to by zmieniło kolor światła na biurku na żółty i ogólnie gdy wydawałem jakieś polecenia dla światła to Google twierdziło, że nie umie się skomunikować z mostkiem Hue.
Z drugiej strony aplikacja iLightShow i aplikacja Hue na telefonie umiały....
Ale znów Alexa nie umiała.
To samo sama strona Hue która twierdziła, że sorry, ale nie działa....

Co gorsza mój telewizor też nie mógł się podpiąć do sieci.

Myślałem, że to router/switch przez które są podpięte do modemu, ale nie.
Wymieniłem router/switch i nie pomogło (bo robiąc dziś porządki w szafce z siecią odkryłem nieotwarte jeszcze pudełko z 1 GB switchem ;-))

W przypadku TV wybrałem ustawienia ręczne, ale nic nie ustawiłem i zobaczyłem ciekawą rzecz.
TV dostało adres IP po DHCP, ale nie ustawił DNSa.... ustawiłem DNSa ręcznie na 8.8.8.8 i to zaczęło działać. Czyli już wiedziałem, że to DNS :-)
Do tego jak sprawdziłem w kilku miejscach mostek Hue też dostał adres IP. Więc była pewność, że to nie DHCP, a DNS :-)

Ale nowe modemy od UPC są głupie w części, która jest dostępna dla usera więc nie można się bawić w żadne ustawienia.... i nie było tam nic o DNSie...

Ale wcześniej działało.... czyli wcześniej musiał być jakiś DNS, no i reszta urządzeń też działa, a nie wszystkie mają ustawiony DNS....

Wpadłem więc na pomysł, że zrobię reset modemu ;-)

I reset pomógł :-)

Po jakichś 5 minutach modem się połączył do Internetu i mój komputer znów po WiFi ma jakieś 460 Mbps downlinku ;-)
Ale co najważniejsze Hue i inne rzeczy znów widzą DNSa i znów mogę nimi sterować przy pomocy głosu :-)

To jednak miłe gdy uda się przechytrzyć elektronikę ;-)

#AWESOME ;-)


Podobne postybeta
Kto mi podmienia certyfikat do GMAILa? ;-) A bardziej - jak? ;-)
Nie wyłączysz światła jak padnie WiFi....
"Żarówki" Philips Hue są tańsze od klasycznych ;-)
Burza i HSDPA
Ile wie o Tobie Internet?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz