poniedziałek, czerwca 30, 2014

Programowania na mobile (w sensie programowanie na urządzeniu mobilnym) da się w ogóle?

Od lat chodzi mi po głowie, że fajnie by było móc "programować" przy użyciu urządzenia mobilnego.
Nie mówię o pisaniu wielkich rzeczy, raczej o pisaniu prostych cosiów, które mogłyby rozwiązywać problemy jakie w danym momencie mam.
Dodatkowo z nadchodzącymi kiedyś robotami mogłoby służyć też do ich programowania ;-)

Nad różnymi rzeczami myślałem, różne testowałem, ba nawet próbowałem programować na urządzeniu mobilnym na różne sposoby i żaden pomysł mi jakoś nie podszedł.

Najbliżej czegoś co mi się wydaje działać jest coś co ma bardzo duże ograniczenia, czyli rysowanie "diagramów przejść" czy jak je nazwać.

Przykładowy "program" wyglądałby mniej więcej tak:


A GUI do aplikacji tak:

OK, GUI nie wygląda najpiękniej, ale to jest akurat zrzut z "edytora", choć finalne GUI też zbyt pięknie nie wygląda ;-)

Docelowo miałoby to działać tak:


Jeśli spojrzymy na "program" to startuje on w Start, po czym przechodzi od State1, gdzie czeka na zdarzenia związane z guziczkami Button1-14, guziczki Button1-13 w momencie naciśnięcia prowadzą do stanu State2, gdzie element TextView1 dostaje tekst równy tekstowi samego guziczka, po czym bez żadnych warunków wszystko wraca do State1. Jeśli user użyje Button14 to jest przeprowadzany w stan State3, gdzie TextView1 jest czyszczone i wracamy do stanu State1.
Wynikiem powinien być "program" do Agile pokera.

Nie jest to ideał, ale wydaje mi się, że jest w miarę bliskie czegoś co mogłoby działać na urządzeniu mobilnym ;-)
Bawię się teraz w pisanie takiego cusia, który pozwalałby na takie programowanie, ale nie wiem jak daleko się z tym posunę bo mam mieszane uczucia ;-)

Jeśli jesteś zainteresowany lub zainteresowana takim narzędziem zostaw swoje namiary i informację do czego by takie narzędzie było dla Ciebie użyteczne w poniższym formularzu:



Podobne postybeta
Planning poker w komórce ;-)
Ciągle piszemy....
ChatGPT - do czego i do czego nie ;-)
Buzz Troll Remover v0.3 - potęga guzików
Niedoceniany UI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz