czwartek, czerwca 30, 2011

Telefon lepszym aparatem niż prawdziwy aparat ;-)

Miałem już w życiu kilka aparatów cyfrowych, miały swoje plusy i minusy, ale teraz stwierdzam, że do 99% zastosowań najlepszym aparatem cyfrowym jaki mam jest ten w moim Nexus S....

Porównajmy mój aparat cyfrowy czyli Canon PowerShot SX1 IS z Nexus S.


Canon PowerShot SX1 ISNexus S
Sensor• 1/2.3 " Type CMOS
• 10.0 million effective pixels
• ????
• 5.0 million effective pixels
Maksymalny rozmiar zdjęcia3648×27362560×1920
VideoFull HD 1080p480p
Zoom20x optyczny
4x cyfrowy (czyli 80 łącznie)
brak


Trzeba pamiętać też, że Canon ma RAW, ma miliony programów i możliwość pracy bez automatyki, rozpoznaje twarze, potrafi mieć różną czułość i tak dalej i tak dalej. Canon ma do tego wyjście HDMI, i kartę SD ;-)
Nexus S bije go w takich fotograficznych sprawach tylko tym, że ma 4 calowy telewizor, a Canon tylko 2.8 cala.

A i jeszcze różnią się rozmiarami i wagą ;-)

Nexus S ma 123.9 mm x 63.0 mm x 10.8 mm i waży 129.0 gram
Canon ma 128 x 88 x 88 mm i waży 585 gram (ale bez baterii ;-))

Co to oznacza? Że Nexus S mam przy sobie zawsze, a Canona od wielkiego dzwona ;-)

Teraz porównanie zdjęć, nie są robione profesjonalnie, bo między nimi są blisko 2 lata różnicy, ale pokazują mniej więcej to samo ;-)

Canon zrobił prawie 2 lata temu takie zdjęcie:


Nexus S zrobił koło miesiąca temu takie zdjęcie:


Co prawa bardziej podoba mi się "kompozycja" zdjęcia pierwszego, ale zobaczywszy oba te zdjęcia nie umiałbym powiedzieć, które zrobił lepszy aparat :-)

Dlatego mimo wszystkich przewag, które ma Canon nad Nexus S, to Nexus S jest moim podstawowym aparatem cyfrowym. Po prostu w malutkiej obudowie jest coś co działa na tyle dobrze bym nie musiał sięgać po lepsze narzędzia.


Podobne postybeta
Co robi lepsze filmy?
Jak się profesjonalnie kłamie
Moto 360 v2 - to jest to :-)
Uspokajacz
I znów widziałem ISS :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz