sobota, listopada 06, 2010

Bug w debugu ;-)

Dziś obejrzymy fascynujący film pokazujący "zabawnego" buga w debugowaniu w NetBeans 6.8 ;-)



Nie wiem czy to taki ficzer występujący tylko pod Windows 7, czy wszędzie, ale potrafi wkurzyć ;-)

Jakby ktoś nie programował a tu zajrzał, to tak wygląda często praca programisty. Przechodzi krok po kroku jakiś obszar kodu i patrzy jak program "idzie", jakie są wartości w zmiennych i próbuje zrozumieć "czemu do cholery to nie działa?!?!" ;-)

Fakt, zwykle jest milej o tyle, że całe środowisko uruchomieniowe tak nie miga.

Często człowiek siedzi parę godzin z debugerem i stara się wyszukać gdzie jest problem, by w końcu poprawić 1 linijkę kodu ;-)
Ja swego czasu w jednej z poprzednich firm spędziłem nad pewnym fragmentem kodu z tydzień, łącznie z tym, że usiadłem w końcu do niego z naszym architektem, a wszystko po to by się w końcu zorientować, że ktoś wcześniej pomylił i z j ;-)

A tutaj zanim pojawił się ten ciekawy efekt, próbowałem zdebugować OOo2GD i sprawdzić czy błąd który widziałem na LibreOffice rzeczywiście występuje czy mi się tylko wydawało :-)


Podobne postybeta
Książkowy Stack Overflow ;-)
Radość przedurlopowa - przycinanie ;-)
Leń
Chorowanie jest do bani, czyli wspomnienia z L4... które trwa ;-)
Cywilizacja migających diod i lampeczek ;-)