czwartek, października 14, 2010

Google Apps Scripts - to może być fajne :-)

Może wszyscy już wiedzą, ale wychodzi na to, że ze skryptów z Google Docs operować można na innych serwisach Google.
Dziś udało mi się stworzyć takim skryptem event w Google Calendar, a z tego co widać na liście dostępnych serwisów helpie to jest tego trochę.
Widziałem zapowiedzi tych Google Apps Scripts ale nie wiedziałem, że tego będzie aż tyle :-)

Wg. pomocy teraz można oskryptowić takie serwisy:
  • Base Services
  • Calendar Services
  • Contacts Services
  • DocsList Services*
  • Finance Services
  • Jdbc Services*
  • Language Services
  • Mail Services
  • Maps Services*
  • Properties Services*
  • Sites Services
  • Soap Services
  • Spreadsheet Services
  • Ui Services*
  • UrlFetch Services
  • Utilities Services
  • Xml Services

Teraz jeszcze tylko automatyzacja uruchamiania i można szaleć :-)
Te serwisy z gwiazdką to serwisy eksperymentalne.


Przykładowy skrypt dodany do arkusza w Google Docs, który stworzy w kalendarzu eventa wygląda tak:
function testCalendar() {
var cc = CalendarApp.getAllCalendars()[0].createEvent("Test", new Date("2010/10/14 15:10:00"), new Date("2010/10/14 16:00:00"));
}


Co prawda godziny są przyjmowane wg. czasu Montain View, ale to można przeskoczyć pewnie przez dodanie nazwy strefy czasowej ;-) [chyba nie można, w każdym bądź razie tak jak myślałem, bo jak dodałem CET to mi nie stworzyło eventa]

Ale wygląda na to, że będzie się czemu przyglądać :-)


Podobne postybeta
Wpisy z Bloggera jako eventy w Google Calendar 4 - nowa wersja aplikacji ;-)
Google Play Services dobre jest :-)
Regresja liniowa w Google Docs
ToDo od Trello jako "oddzielna aplikacja"
Jak nie zapomnieć kupić biletu miesięcznego ;-)