piątek, lipca 02, 2010

Web zwycięży

Tak na szybko.Kiedyś narzekałem tutaj, że nie podoba mi się to by wszystkie aplikacje były aplikacjami webowymi, ale teraz stwierdzam, że choć mi się to nie podoba to chyba tak będzie.Widzę po sobie :-)Chodzi mi po głowie kilka aplikacyjek, które bym sobie popełnił i wychodzi mi, że najwygodniej by mi je było napisać jako webowe :-)Nie wszystko się tak da zrobić to fakt, ale o wiele łatwiej napisać jeden kod HTML+JavaScript i uruchamiać go na Windows, Linuksie, Mac OS X, Androidzie czy iOS niż pisać specjalną wersję dla każdej z tych platform.Szczególnie teraz gdy HTML5 włazi drzwiami i oknami. Już nawet nie trzeba się kłopotać o coś gdzie będzie się przechowywało dane, bo można je przechowywać po stronie klienta [fakt, to zabija trochę idee aplikacji webowej].GUI też jest dużo łatwiejsze. O wiele prościej w HTML'u czy HTML'u+CSS zbudować coś w miarę ładnego niż zrobić to samo dla kilku platform.Czyli zaczynam wierzyć, że jednak Chrome OS może w dłuższej perspektywie okazać się sukcesem ;-)


Podobne postybeta
Lubię JavaScript
Przenosimy .NET'a na inny dysk :-)
Nie podoba mi się idea "wszystko jest aplikacją webową"
Co bym chciał dostać na Google I/O 2014
OpenOffice.org2GoogleDocs na Apple - pierwsze podejście ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz