niedziela, listopada 23, 2008

Nimbus vs. Ocean - nowy Look And Feel w Swing

W nowej Java'ie 1.6 Update 10 [pierwsze nie betowe wydanie Java'y, która przez pewien czas zwała się Java N, a charakteryzuje się tym, że powinna znacznie szybciej startować i być lżejsza, do tego przy instalacji nowej wersji kasuje swoich poprzedników... no poza tymi które nie są Javą 16. Update 10 ;-)] Sun postanowił dodać nowy Look & Feel - Nimbus. Podobno ma być on ładniejszy i nowocześniejszy niż oryginalny Metal i bazujący na nim Ocean...... Nie jestem do końca pewien czy im się udało.Okienko Importu w OOo2GD w Metal'u (a bardziej Ocean'ie) wygląda tak:W Nimbusie wygląda tak:Ta druga wersja nie jest jakaś szczególnie paskudna, ale najpiękniejsza też nie jest, i chyba poprzedni Look & Feel bardziej do mnie przemawia.A co wy sądzicie?Jeśli chcecie by OOo2GD zobaczyć w nowym Look & Feel to po pierwsze potrzebujecie Java 1.6 Update 10, po drugie w OO.org w menu Tools -> Options -> Java, gdzie wybieracie Jaba 1.6 Update 10 i klikacie na Parameters, a w polu tekstowym wpisujecie:-Dswing.defaultlaf=com.sun.java.swing.plaf.nimbus.NimbusLookAndFeelPóźniej Assing i wystarczy tylko zresetować OO.org by móc się cieszyć nowym wyglądem.Żeby cała Java używała nowego Look & Feel trzeba dodać linię:swing.defaultlaf=com.sun.java.swing.plaf.nimbus.NimbusLookAndFeeldo pliku /lib/swing.properties.


Podobne postybeta
OOo2GD w różnych smakach ;-)
OOo2GD 1.9.1 - wybierz sobie Look And Feel :-)
Mac OS X ma u mnie krechę
Google Docs & Spreadsheets
Widoczki ;-)

4 komentarze:

  1. Ten Nimbus to chyba jest wymysl pro Windows Vista, coby ladniej wygladalo

    OdpowiedzUsuń
  2. Sunowcy uzasadniają go tym, że Metal powstał w czasach Windows 95, a Ocean był tylko modyfikacją Metal'a, dlatego chcieli dodać coś nowego.
    Mnie się najpierw bardziej podobał Ocean, co zresztą napisałem w tym wpisie, ale teraz coraz bardziej podoba mi się Nimbus :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. @Anonim: Nimbus w Javie jest zdecydowanie bardzie pro OpenSolaris bo to jest właśnie domyślny motyw GNOME w tym systemie. Mi osobiście od początku Nimbus bardzo się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam wole kontrolki natywne systemow

    OdpowiedzUsuń