czwartek, kwietnia 27, 2006

Wdrażam CMM ;-)

W ramach eksperymentu postanowiłem spróbować wdrożyć sobie samemu CMM na poziomie 2 :-)
Czeka mnie wdrożenie następujących KPA (key process areas):
  • CM - Configuration Management
  • PMC - Project Monitoring and Control
  • PP - Project Planning
  • PPQA - Process and Product Quality Assurance
  • REQM - Requirements Management
  • SAM - Supplier Management AgreementA
jeśli uda się je wprowadzić to spróbuje jeszcze z MA - Measurement and Analysis, dzięki czemu będę miał CMMI na levelu 2 ;-)

Obecnie jestem na etapie prób wdrożenia CM, co tłumaczy się na wczorajszą instalację CVS ;-)
To pozwoli na kontrolę wersji, muszę jeszcze opracować system nazywania tagów oraz opracować sposób logowania i trackowania błędów i zmian.
Po CM przyjdzie czas na REQM, czyli zarządzanie wymaganiami.
Z SAM nie powinno być problemów, głównie przez to, że nie mam dostawców ;-)
Kolejnym KPA powinien być chyba PP, później PMC, a na końcu PPQA.

Myślę, że dzięki temu eksperymentowi uda mi się zrozumieć idee stojącą za CMM/CMMI, a przy okazji nabyć trochę praktyki :-)

W trakcie wdrażania będę na pewno często korzystał z tego i tego ;-)


Podobne postybeta
Podróżujemy ;-)
Information animal ;-)
Zróbmy spisek....
Python zabójca ;-) czyli krótka opowieść o tym jak multiprocess "zabił" komputer ;-)
TQM, BPEL, CVSNT i inne skróty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz