czwartek, grudnia 11, 2008

Map - mój ulubiony interfejs :-)

Właśnie zdałem sobie sprawę z tego, że moim najulubieńszym interfejsem w Java'ie jest Map :-)A z jego konkretnych implementacji HashMap.Mój ranking interfejsów przedstawia się tak:1) Map2) List3) RunnableJeśli chodzi o ficzery języka to:1) Klasy wewnętrzne2) Anonimowe klasy wewnętrzne3) Generyki / delegowanie przy pomocy 1) i 2) ;-)


Podobne postybeta
Nie taka klasa konkretna straszna....
Okropiczne ja!
Java na Raspberry Pi zaskakuje ;-)
Czytanie w śnie - to nie działa ;-)
Java 32 bit vs. Java 64 bit

4 komentarze:

  1. HashMap? Nie lepiej to uzywac LinkedHashMap?;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zależy do czego. Zwykle nie trzeba pamiętać kolejności wkładania do mapy elementów, więc po co przepłacać? :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie jest badanie statystyczne, a badanie samego siebie przez głębokie zastanowienie? :)
    Ciekawe byłoby przeprowadzić takie badanie statystyczne na kodzie wrzucanym do repozytorium. I np. korelacja używanych interfejsów względem osobowości przeprowadzić :P

    Jakiś tool trzeba by do tego fajny napisać. :)

    Tomasz Bartczak
    Racjonalny Developer

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to badanie statystyczne, a wynik refleksji ;-) Choć jeśli spojrzeć w mój kod to rzeczywiście często używam interfejsu Map :-)

    Ciekawe mogłoby to być, ale z drugiej strony wydaje mi się, że częstość używania danego typu jest funkcją domeny w której działa program, sposobu kodowania narzuconego programiści i w końcu osobowości ;-) Ta ostatnia mogłaby zresztą gdzieś zginąć ;-) btw. kiedyś liczyłem "coś takiego" ;-) http://przemelek.blogspot.com/2007/04/jak-uywamy-javay.html

    OdpowiedzUsuń