niedziela, września 28, 2008

Przepowiednia ;-)

Pobawię się w wizjonera ;-)

W ciągu 2-3 lat [w wariancie optymistycznym], lub w ciągu 5-8 lat [w pesymistycznym] do użytku zaczną wchodzić okulary 3D podpinane do komputera, które pozwolą cieszyć się pełną trójwymiarowością.

Jeśli będę o tym pamiętał napiszę o tym jak sprawdza się moja przepowiednia za te 2 lata :-)

Skąd ta przepowiednia? :-) Od dobrych 10 lat chorowałem na mały komputerek w stylu EEE PC. Po 9 latach pojawił się EEE PC.
Od 4 lat chciałem telefonów z większym ekranem i bardziej intuicyjnym systemem - teraz są iPhone i G1 od HTC.
Próbowałem robić interaktywne strony WWW z wykorzystaniem JavaScript w 2001 roku, a teraz AJAX rządzi ;-)

Nie, nie, nie znaczy to, że jestem jakimś niedocenianym geniuszem, który wszystko przewiduje. Znaczy to tylko tyle, że skoro ja potrafię wpaść na takie pomysły, to co najmniej kilka firm od paru lat już nad tym pracuje. W końcu to co widzimy teraz na rynku wynika z ewolucji tego rynku, więc wiele osób dochodzi do podobnych pomysłów.

Z innych rzeczy, spodziewajmy się za jakiś czas wyszukiwarek które będą potrafiły poradzić nam strony nie tyle na podstawie stron które odwiedziliśmy, ale na podstawie tych stron, albo na podstawie krótkiego tekstu na jakiś temat który wprowadzimy ;-)

Podobne postybeta
Marny ze mnie prorok ;-)
Wyprorokowałem ;-) - okulary 3D :-)
Pamiętające ja vs odczuwające ja
Wydało się jakim jestem Polakiem ;-)
Nadmiar wyboru, to jest problem dla Androida ;-)

4 komentarze:

  1. Czytałeś "Światło wirtualne" Williama Gibsona ?
    Zresztą całą twórczość owego autora polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałem tylko jedno opowiadanie Gibsona, i kilka razy przymierzałem się do Neuromancera, ale chyba cyberpunk nie jest dla mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepowiednia: Miedzy 5 a 8 rokiem od dzis flejm Windows-Linux zniknie. Rozwoj linuksowych embeddow uczyni zbyteczna uruchamiarke dokladnie taka jak Windows a MSOffice (jak i inne moduly, czy to bezplatne, czy abonamentowe) bedzie przychodzil sieci jako SaaS uruchamiany w przegladarce bez uruchamiania przegladarki (bedzie musial w kazdej).

    OdpowiedzUsuń
  4. @ffatman - miła wizja ;-) choć raczej jej nie podzielam, ale obym się mylił :-)

    OdpowiedzUsuń