czwartek, sierpnia 28, 2008

Zły OpenOffice.org Base...

Tak naprawdę to nie OO.org jest zły, a po prostu ja niedouczony ;-)Chciałbym użyć bazy stworzonej w OO.org i silnika bazowego OO.org do stworzenia programu z bazą książek.Po kilku próbach stworzyłem bazę z aż 3 tabelami ;-) books [jak łatwo się domyśleć książki, czyli tytuł, tytuł oryginału i numer], authors [imię i nazwisko oraz numer] i links [czyli łączenie między książkami, a autorami....].Proste i logiczne.I niby teraz wystarczyłoby zacząć kodować w Java'ie. Ale nie umiem znaleźć żadnego oczywistego sposobu dostępu, wiem, wiem JDBC, ale jak zrobić by to wszystko działało gdy przeniosę aplikację na inny komputer z OO.org? A gdybym tak zapragnął poznać bliżej Base z OpenOffice.org? Szukałem w sieci jakichś przykładowych baz i znalazłem dokładnie jedną :-( miała całe 3 tabele i 3 formularze, z czego nadal nie rozumiem po co są te formularze......Momentami mam wrażenie, że z OO.org Base jest jak z Linuksem, jest naprawdę świetny, tylko że trzeba przejrzeć tony dokumentacji by znaleźć odpowiedź na swoje pytanie ;-)Żeby było ciekawiej dokumentacja dla programistów OO.org jest chyba bardziej dokładna niż dla użytkowników, choć też nadal nie znalazłem w niej prostego sposobu na pokazywanie i znikanie ikonek na toolbarze.... może po prostu prostego sposobu nie ma? ;-)Writer i Calc są udokumentowanie, dla nich w sieci można znaleźć masę ciekawych i przydatnych poradników, ale dla Base'a nie :-(


Podobne postybeta
Google Friend Connect.... ja (na razie?) rezygnuję ;-)
Duży ekran - największy plus Nexus 5
Google Apps Scripts - to może być fajne :-)
Coś się dzieje w Android Market ;-)
U mechanika... czyli nudne pisanie o niczym dla zabicia nudy

2 komentarze:

  1. OO Base będzie przenośny jak będziesz używał JDBC, bo w środku jest DerbyDB, które nie wymaga serwera (embeded).
    Formularze to jak sama nazwa wskazuje przyjazne dla użytkownika metody wprowadzania danych.
    OOBase jest słabo wyposażony w dokumentację ponieważ niestety jest jeszcze daleko w tyle za konkurencją w postaci Lotusa czy Accessa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Źle sformułowałem to pytanie o przenoszenie na inny komputer. Wiem, że JDBC zadziała, problemem jest jednak to by działało to bez konfiguracji. Na classpath musi być klasa sterownika JDBC, a OO.org czy StarOffice może być zainstalowane w dowolnym katalogu, do tego muszę wskazać bazę, pewnie przez plik i to pewnie z pełną ścieżką.... OK, to drugie to nie powinien być problem ;-)
    Ideałem byłoby skopiowanie programu i pliku z bazą i ole! ;-)

    OdpowiedzUsuń