poniedziałek, lutego 25, 2008

Kombatanctwo JavaScript'owe ;-)

Czego to się kiedyś nie pisało ;-)
Właśnie wszedłem na BuffyPedie i przypominałem sobie o moich "ekspertach" Buffy. Jeden z nich na podstawie cech bohatera starały się stworzyć listę bohaterów spełniających wymagane kryteria ;-), inny za to wyszukiwał postaci występujące we wszystkich wskazanych odcinkach, ostatni zaś potrafił wyszukać odcinki w których występowały wybrane postaci.

Niby nic, ale wszystko działo się i dzieje po stronie klienta w czystym [choć już nie najlepiej napisanym ;-)] JavaScript'cie :-)

Jeśli ktoś chętny to tutaj linki:
Wyszukaj postaci w BtVS na podstawie cech
Wyszukaj postaci na podstawie odcinków BtVS w których występowały
Wyszukaj odcinki w których występowały wskazane postaci

Btw. wszystkie te eksperty, a także praktycznie cała BuffyPedia bazują na 2 skryptach w JavaScript, które robiły i robią za "bazę danych" ;-)
W 2000 czy 2001 roku gdy tworzyłem BuffyPedie jedyny dostęp do sieci jaki miałem w planach to był modem, który mimo obiecywanego 56kbps nigdy nie łączył się z prędkością wyższą niż chyba 43kbps. Zresztą wtedy większość internautów tak korzystała z sieci, dlatego wykonując ukłon w kierunku użytkowników zdecydowałem, że lepiej raz pobrać duży [mający około 27kb skrypt], tak by później każda strona indeksu bohaterów miała około 500-600 bajtów... aż strach pomyśleć że teraz otwarcie strony głównej BuffyPedii powoduje pobranie 104KB, ale nadal tylko 21KB to HTML ;-)
Dla porównanie otwarcie tego bloga to na samym początku 300KB, a później dociąga się ponad drugie tyle w ramach ładowania rysunków do flashowego gadżetu.
Jakże mi wtedy [tj. w 2000 roku] brakowało możliwości pobrania w JavaScript czegoś z serwera.... choć to wtedy Microsoft wprowadził pierwowzór XMLHttpRequest, to ja o tym nie wiedziałem.... no i kto wtedy miał IE5 :-)

Ten post w ramach kombatanckich wspomnień ;-)


Podobne postybeta
"Doskonalenie" upolskawiacza ;-)
Pośpiech, BuffyPedia i Cool and Quiet
Działa :-)
Przepis na szybkie programy ;-)
Ponowne oglądanie Buffy

1 komentarz:

  1. Don't like Buffy & Dawkins.
    Millenium rulz!
    Randi rulz!

    OdpowiedzUsuń