piątek, października 30, 2009

Zapamiętywanie haseł jest pokręcone ;-)

Szukałem dziś pracowo listy pól na formularzach HTML, które mogą zostać zapamiętane przez przeglądarkę w celu ułatwienia logowania.
Nie mogłem nigdzie znaleźć informacji jak to działa....
Zrobiłem więc eksperyment ;-) i okazuje się, że:
  • w Firefoksie działa to tak, że zapamiętywane jest pierwsze pole o typie "password", oraz pole o typie "text" znajdujące się nad tym polem z hasłem, i wypełnianie odbywa się wg. tego samego mechanizmu, nazwy pól mogą się zmienić a i tak zostaną wypełnione wg. tego mechanizmu, dodatkowo samo pole typu "password" też zostanie zapamiętane i wypełnione
  • w Google Chrome zapamiętywanie włączy się tylko gdy w formularzu jest dokładnie jedno pole typu "password", jeżeli jest pole typu "text" nad polem z hasłem to też jest zapamiętywane
  • w Operze działa to znów tak, że zapamiętywane zadziała tylko gdy w formularzu jest dokładnie jedno pole typu "password", za to zapamiętane zostaną wszystkie pola typu "text", jednak ich wypełnienie odbędzie się dopiero po kliknięciu ikonki z kluczykiem [w Opera 10.00], co ważne wypełnianie odbywa się na podstawie nazw pól.

To jak to działa w IE jest tajemnicą bo akurat mój IE na tym laptopie jest jakiś paranoiczny i jego paranoja objawia się na różne dziwne sposoby, np. na taki, że za każdym razem potrafi mnie pytać o to czy ActiveX może zostać użyty chociaż w konfiguracji mu na to pozwoliłem. Trzeba jednak zaznaczyć, że to paranoiczne podejście jest spowodowane tym, że mój IE8 choruje na schizofrenię, którą mu zaaplikowałem dawno temu instalując na nim Multi-IE.

Sprawę utrudnić jeszcze mogą cuda w postaci narzędzi do auto-wypełniania formularzy.


Podobne postybeta
Bloggeroid 1.2 - zróbmy to ciut bardziej przewidywalne ;-)
A może by tak wsparcie dla Zoho w OpenOffice.org2GoogleDocs?
Sudoku - wstyd mi ;-)
Sztuczki tropiciela błędów, part 3 - hackujemy klasy finalne ;-)
Naprawdę nienawidzę...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz