piątek, października 08, 2021

Struktury danych vs algorytmy

Gdy te 12 lat temu uczyłem się po raz pierwszy algorytmów i struktur danych z Introduction to Algorithms zauważyłem, że jakoś lepiej mi idą struktury danych niż algorytmy.

I tak jest do teraz ;-)

Łatwiej mi jest zaprojektować strukturę danych niż algo.

Może chodzi o to, że często i gęsto to jest po prostu składanie z prostszych klocków? 

A może chodzi też o to, że ze strukturami danych mamy tak naprawdę tylko interfejs i łatwiej jest mapować ten interfejs do skończonej liczby struktur? ;-)

W sensie, że jak się myśli o strukturze danych to można ją wyspecyfikować od strony tego jak będzie zasilana danymi, jak będzie odpytywana i teraz to już tylko zwykle zastanawianie się jakie klocki do tego pasują? 

Z algo jest tak, że też jest zwykle skończona liczba podobnych przypadków do tego, który się robi, ale jakoś łatwiej głupieję, a i tak w końcu się okazuje, że Dynamic Programming było odpowiedzią, a ja i DP jakoś nie jesteśmy w pełni kompatybilni ;-) tzn umiem użyć w wielu momentach, w wielu widzę, że "O! przecież to liczę wiele razy to DP by było jak znalazł" ale często mi brakuje tego "klucza" po którym będę szukał.

No ciekawe. Widać po prostu struktury danych są prostsze :-)




Podobne postybeta
Proste, a potężne API to było coś...
Dziś programista ma być teoretycznym algorytmistą, a praktycznym kleistą ;-)
Studia - nie wiem czy użyłem w pracy kiedykolwiek czegoś ze studiów... poza angielskim ;-)
Przeżycie artystyczne ;-)
Telewizyjne zastanawianie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz