czwartek, czerwca 03, 2010

Liczymy książki ;-)

Ha! Mam od 15 do 18.5% z wszystkich książek w moim domu :-) Tzn. moje książki tyle stanowią z całości :-)Tych moich jest tak koło 600 sztuk [w moim pokoju w domu naliczyłem jakieś 450-500, w Krakowie też mam koło 100-150, a jeszcze w domu w innych pokojach się moje książki ukrywają wśród "rodzinnych"]. Wszystkich książek jest tak wg. szacunków od 3200 do 4000 sztuk. Trochę mnie zaskoczyło, że w jednej półce, tej widocznej na zdjęciu jest ponad 100 książek...... jakby miał oceniać bez liczenia to bym powiedział, że o połowę mniej.W tematyce książek jestem dość jednostajny. Głównie SF lub Pratchett, czasem fantasy, do tego trochę popularnonaukowych, masa niestety komputerowych [z czego najstarsza jest o C64 :-)], Pana Samochodzika też liczę jako moje książki :-) Chmielewska jest w zasobie książek wspólnych.Co mnie tak wzięło na liczenie? Po prostu jakiś czas temu rozmawiałem o tym z koleżanką i tak chciałem sprawdzić ile tych książek mam. Myślałem, że ciut mniej. Ale teraz rozumiem czemu nie mam gdzie kłaść książek ;-)Aż strach pomyśleć co mają ludzie, którzy mają naprawdę dużo książek.Co do stopnia przeczytania moich książek, to najmniej przeczytane są książki o komputerach, mało którą przeczytałem od deski do deski. Niestety taki urok tego typu wydawnictw. Najbardziej "wyczytane" są książki Clarke'a i Pratchett'a :-) No po prostu je lubię.


Podobne postybeta
clone() i Cloneable się mszczą ;-)
Żyjemy w trzecim świecie...
Allegro to jest banda amatorów.
Galileoskopy w Polsce
Cieszę się, że autorzy których czytują są lepszymi psiarzami niż ja czytelnikiem :-)

2 komentarze:

  1. Nie chciałbym być niemiły, ale mógłbyś zrobić oddzielnego RSS-a na wpisy ważne (branża, ewentualnie Android). Jeśli myślisz bowiem, że Twoje książkowe porządki kogoś interesują, to się niestety mylisz, a zauważyłem, że książeczkami to Ty się lubisz pochwalić... xD
    Przepraszam jednak, jeżeli poczułeś się urażony. Szanuję każdego Javowca, nawet jeśli w chwilach nudy pisze o niczym ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Może być trudno, bo to działa falami. Raz jest fala Java'owa, innym razem książkowa.
    Chciałem coś przed chwilą do filtrowania zrobić w Yahoo! Pipes, ale jakoś mi nie wyszło ;-)

    A czy przypadkiem [nie dam głowy, że to tak działa] te Bloggerowe tagi nie mają własnych RSSów? Bo to by mogło być rozwiązanie :-)

    Rozumiem, że moje książki mogą nie interesować wszystkich ;-) tak samo zresztą jak wielu osób czytających mojego bloga nie interesuje Java ;p

    OdpowiedzUsuń