środa, stycznia 28, 2009

WS-Security złe, SOAP zły, WebServices złe. REST dobry

Od 2 dni próbuję bez większych sukcesów podłączyć się do WebService'u, który używa WS-Security do autoryzacji... Poległem jak na razie z Pythonem [podobno się da, ale mało komu się udało], Java'ą [da się, ale trzeba użyć innej biblioteki], a nawet C# [serwer na której się aplikacja zdeplojowała zawisł ;-)]...
A najlepsze, że nawet jak przewalczę to WS-Security to nie mam gwarancji, bo jak się naczytałem w sieci Soap jest tak przebiegłym protokołem, że nie do końca musi być zgodny sam ze sobą ;-) Mówiąc inaczej, to że coś działa na Windows i ASP.NET nie oznacza, że będzie działać z Java'ą, czy Pythonem...

Na tym tle REST jest po prostu piękny. Prosty, logiczny i możliwy do zaimplementowania "od ręki" i to "z ręki" ;-) [czyli w krótkim czasie, przy użyciu najzwyklejszych bibliotek pozwalających na użycie HTTP]

No, wyżaliłem się ;-)


Podobne postybeta
Google Apps Scripts - to może być fajne :-)
Udawanie Raspberry Pi ;-)
CONNECT i tunele
A może by tak wsparcie dla Zoho w OpenOffice.org2GoogleDocs?
Connectify - zmień swoje Windows 7 w hot spota :-)