wtorek, lipca 19, 2011

JavaScript wygrywa z Pythonem w symulacji ;-)

Dziś chciałem potestować kilka "rozkładów" by stwierdzić poprawność mojego wzoru na prawdopodobieństwo w czasie, o którym pisałem ostatnio.
Chodziło o odpowiedź na pytanie: "Jeśli prawdopodobieństwo tego, że w ciągu godziny obserwacji drogi zobaczymy samochód wynosi 0.95, to ile wynosi prawdopodobieństwo zobaczenia samochodu w ciągu 30 minut?".
Oczywiście znalazłem multum przypadków w których jest inne niż to które wyliczyłem ;-) Począwszy od takiego gdzie P(t=30 minut)=P(60 minut)/2 po takie gdzie P(t=30 minut) jest niewiele mniejsze niż P(t=60 minut), zawsze istotne było zapewnienie prawdopodobieństwa 0.95 dla 1 godziny.
Wyszło mi (znów intuicyjnie :-)) więc, że jest tak. Jakby uśrednić wszystkie możliwe rozkłady takie, że P(t=60 minut)=0.95 to wyszłoby, że P(t=30 minut)=0.776, tak jak to policzyłem ostatnio.

Ale to wyżej szczegół ;-) Ciekawsze dla mnie jest to, że najpierw myślałem o użyciu Pythona do napisania tych "symulacji", ale w końcu użyłem JavaScriptu.... Tak jest dla mnie szybciej....
I jak ja się mam tego Pythona uczyć jak mi nie jest przydatny ;-)


Podobne postybeta
Symulacja zamiast kartki i ołówka ;-)
Dlaczego wybrałem Windows XP dla mojego EEE?
Dziwne wykorzystanie twierdzenia Bayesa :-)
Światełko w tunelu :-)
Ku pamięci - iteracyjna wersja twierdzenia Bayesa ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz