czwartek, listopada 06, 2008

"Prosty" kod

Miałem kiedyś prezesa, którego ksywką mogłoby być "przecież to kilka prostych linijek kodu" ;-) Innym razem miałem project leada [ale czy można być PLem przyjeżdżając do zespołu raz w tygodniu? ;-)], który twierdził że programiści powinni być w stanie pracować po 12 godzin dziennie "bo Pan Prezes tak pracuje".Ciekawe co by powiedzieli zobaczywszy takie coś, z komentarzem że to jest prosty kod.To również ;-)Wszystko to zbudowane jest z tabelek, gdzie w "nagłówku" tabelki jest warunek, w lewej kolumnie jest kod wykonywany dla sytuacji gdy warunek jest spełniony, w prawej kod wykonywany gdy warunek nie zostanie spełniony.Tutaj prostszy, wprost banalny przykład ;-)Do stworzenia tego wykorzystałem moje raczkujące narzędzie do "rysowania" kodu i potraktowałem nim pewną klasę, a to wyżej to drobny wycinek wyników ;-) Jak widać mamy tu masę if-ów, na if-ach, poganianych if-ami ;-) I zmodyfikuje teraz potwora, ale nie zabij go ;-)


Podobne postybeta
Wymiana obiektów między PC a Androidem... - użyj serializacji Luke ;-)
Rube Goldberg machine do panowania nad spotkaniami... częściowego chociaż ;-)
Obywatelski obowiązek spełniony
"Cześć"
Odkryłem node.js :-)

2 komentarze:

  1. Napisać od nowa? Ten kod na milę śmierdzi wszelkimi zepsutymi zapachami kodu. Swoją drogą "Refaktoryzacja do wzorców projektowych" się kłania. Tylko, że chyba cały nakład z Heliona już wykupili :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Sęk w tym, że czasem jest kod tak skomplikowany, że po prostu strach go refaktoryzować bo napisanie do tego testów jest praktycznie niemożliwe ;-)

    OdpowiedzUsuń