piątek, września 12, 2008

Zasiałem mema :-)

Jeśli przyjąć, że memy istnieją to codziennie je przenosimy, utrwalamy, powielamy.Czasem je tworzymy ;-) a takie nowe memy miewają efekty "fenotypowe" ;-) [tak jak moda, czy poezja, choć moda bardziej], przekładają się na nasze zachowania. Oczywiście nie tylko nowe memy mają takie efekty, parę naprawdę starych tak mocno się zagnieździło, ze ludzie palili innych tylko z tego powodu, że w ich mózgach te memy nie istniały lub znajdowały się w zmutowanej wersji.Istotne jest jednak to, że zauważyłem, że zasiałem jakiś czas temu mem :-) Gdy przeniesiono nas w pracy do innej części budynku dostaliśmy tam nową kuchnię, z innymi koszami na śmieci. Niewygodnymi bo konieczne jest w nich przesunięcie ręką pokrywki [takie odwrócone "U", gdzie oś obrotu przechodzi przez podstawę], a jak człowiek w jednej ręce trzyma nadal mokrą torebkę od herbaty, a w drugiej łyżeczkę to mu rąk zaczyna brakować do operowania takim śmietnikiem. Dlatego zacząłem z uporem maniaka stawiać te kosze blisko ściany otwierając jednocześnie kosz w taki sposób, że ta przykrywka blokuje się o ścianę. I co widzę teraz? :-) Coraz częściej jest to tak ustawione bez mojej inicjatywy :-) Ludzie zaczęli kopiować to zachowanie :-)Problemem jest jak długo się to utrzyma. Dla nosiciela takiego memu jego "efekt fenotypowy" powinien być pozytywny czyli mem powinien się utrzymać w głowie nosiciela. Nie wiem jednak jak sprawy się mają w przypadku rozprzestrzenianiem się na innych nosicieli. Ponieważ to ludzie decydują w mniejszym lub większym stopniu, które memy skopiują istotne jest to by mem był dla człowieka atrakcyjny [lub dla jego głosiciela był na tyle ważny, że będzie innym zatruwał życie póty, puki nie "przyjmą memu"]. Ten akurat mem może się kopiować wtedy gdy ludzie uznają to za dobry pomysł lub gdy ktoś przyjmie rolę jego proroka ;-)Hmm.. patrząc na to powyżej stwierdzam, że chyba powinienem już spać ;-)


Podobne postybeta
Foldery
Smutno mi
RDrive w działaniu ;-) czyli kolejny raport z prac nad Kolczatką ;-)
Algorytmy Genetyczne szukają Symbolu Newtona ;-)
Moje "odkrycia" 2014 roku :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz