środa, listopada 24, 2010

No i z lambdy nici

I już wiemy, że nie będzie w Java'ie 7 wyrażeń lambda, domknięć, tudzież closures.
Będzie Fork-Join [miło], automatyczne zarządzanie I/O [nawet miło], String w switchu [bardzo fajnie] i podobne [będzie chyba operator diamentowy <>, który pozwoli uprościć troszkę kod używający generyków].

Ogólnie bryndza ;-) zwykle nieparzyste Java'y wnosiły coś ciekawego do języka, a parzyste były tylko "wygładzaczami", a teraz Oracle mówi, że domknięcia wejdą w Java'ie 8.......

Szkoda, bo akurat to był ten ficzer, który mi się najbardziej podobał.

Jeszcze sobie kiedyś ostrzyłem zęby na Application Framework, ale to od dawna wiadomo, że nie w 7, a może i nigdy.


Podobne postybeta
A różne takie...... czyli Fork-Join w JDK7, Azule i podobne :-)
Podobne posty i zachwyty nad nimi... ;-) i trochę o Java 7
Sudoku solver - dalsza walka ;-)
Gradle - narzędzie do artystycznego odstrzeliwania sobie stopy ;-)
Dzień Darwina

1 komentarz:

  1. Nie mam dużego doświadczenia w pisaniu w Javie, ale czy to nie oznacza, że przepaść pomiędzy Javą a o wiele bardziej nowoczesnym C# się poszerza? Fork-joiny w .NET są od bodajże roku 2007, domknięcia od 2006, string w switchu od zawsze, a ten cały operator diamentowy mogliby sobie darować na rzecz pełnego wnioskowania typów jak w C# albo nowym C++. Zaczynam wierzyć, że Oracle chce rzeczywiście "zabić" Javę, a szkoda, bo w tym języku uczyłem się programować i mam do niego sentyment.

    OdpowiedzUsuń