niedziela, stycznia 25, 2009

Tak o niczym ;-)

Po tym jak napisałem tutaj, że w moim odczuciu Linux umiera wybuchła mała dyskusja w komentarzach na ten temat :-) To cieszy ;-)

W ramach weryfikacji swoich poglądów zdobyłem Ubuntu w wersji 8.10 i używając paru sztuczek wrzuciłem jego obraz na Pendrive'a. Wszystko zgodnie z tą instrukcją.
Wszystko po to by móc używać Linuksa na moim EEE PC.
Działa, nawet momentami ładniejsze jest od Windows XP [w przypadkach gdy nie jest ładniejsze jest podobnie ładne].
Jest jednak parę problemów. Problem pierwszy i najistotniejszy to fakt, że moje USB'owe Ubuntu 8.10 nie potrafi rozwinąć wielu adresów. Szczególne problemy ma z domenami należącymi do Google'a, np. nie chciała działać domena ooo2gd.googlecode.com, ani przez HTTP, ani nawet przez ICMP. Po prostu system nie był w stanie rozwiązać adresu na IP :-(
Nie działa też jak na razie sieć WiFi, ale to głównie dlatego, że na razie nie próbowałem jej uruchomić ;-)
Inną dziwną rzeczą jest to, że mimo tego iż zainstalowałem sobie tamże Sun Java 6 to OpenOffice.org nie potrafi się z nią dogadać :-) i twierdzi, że to nie jest maszyna wirtualna....

Na tym tle o wiele lepiej wypada OpenSolaris, którego wrzuciłem sobie wczoraj do VMware Player'a. Instalacja Java'y, NetBeans'ów i OpenOffice.org 3 przeszła bez żadnego problemu.
Samym OpenSolaris'em zainteresowałem się głównie z powodu Maxine VM, czyli wirtualnej maszyny Java'y napisanej w Java'ie :-)
Sęk w tym, że jak na razie Maxine VM wymaga 64 bitowego systemu operacyjnego którym może być Solaris lub MacOS [na Linuksie można zbudować Maxine, ale nie można jej uruchomić]. Można też użyć 32 bitowego systemu jako hosta i w VMware uruchomić system 64 bitowy... z tym, że procesor w komputerze musi być 64 bitowy.
Tu się zresztą oszukałem, jakoś wydawało mi się, że w firmowym laptopie mam Core 2 Duo, a okazuje się, że jest to tylko Core Duo. Trzeba będzie na moim prywatnym laptopie sprawdzić jak to działa, tam jest Turion :-)
Ale dzięki Maxine odkryłem kilka innych wirtualnych maszyn Java'y napisanych w Java'ie :-)
No i spodobał mi się OpenSolaris :-) Przez to chwilowo moja maszyna marzeń to komputer z kilkoma procesorami wielordzeniowymi, 8 GB RAM, OpenSolaris'em i zainstalowanym na nim VMware [chyba nie ma go na Solarisa ;-)], a w tych VMware Windows i Linux :-)


Podobne postybeta
Amd64, Intel64, EMT64, WTF64? ;-)
Laptop
C# miewa swoje plusy ;-)
Taki tam rant po Gradle i Dockerze ;-)
C# i Java okazały się szybsza od Pythona :-) [było Java okazała się szybsza od C# i Pythona]

7 komentarzy:

  1. Nie działa domena google? Ale co to ma wspólnego z tym Ubuntu? Tego pojąć nie potrafię. Jeśli masz EeePC a nie chcesz sam bawić się z wifi to zainstaluj sobie Ubuntu w wersji specjalnie dla EeePC. I po co ci 8GiB ramu? Ja mam Ubuntu z 1.5GiB w tym używam poprzez VirtualBox używam windows xp z VisualStudio. I jak instalowałeś Javę? Poprzez synaptica, apt-get, czy aplikacje->dodaj usuń. Zgadzam się wygląd 8.10 jest ładnie odświeżony :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domena Google działa, wtedy też działała bo inne komputery w tej samej sieci były w stanie rozwinąć ten adres i dostać się do niego. I ten sam komputer na Windowsie widzi tą domenę.
    W jakiś sposób wpłynął na to system, ale nie mam pojęcia jak mu się to udało ;-)

    Co do specjalnej wersji Ubuntu dla EEE PC to bardzo chętnie, ale nie znalazłem takiego dla EEE PC z możliwością instalacji go na USB :-)

    RAMu nigdy za dużo. 8GB to rozsądne minimum ;-)

    Normalnie chyba zainstalowałem Java'e, wlazłem na java.com, pobrałem samorozpakowujące się archiwum, uruchomiłem z linii poleceń i się zainstalowała.
    W ogóle w Linuksie potrafię jeszcze coś zainstalować lub skonfigurować jak mogę dotknąć linii poleceń :-) przez te ichnie wizardy czy jak to się zowie zwykle mi nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałeś: $ sudo update-alternatives --config java ?
    Z javą radzę po bożemu instalować Suna J6 z repo przez Synaptica. Poza tem to prawda jest, że jest MID Edition i przez USB czy nie przez USB na MIDa najlepiej Ubuntu na MIDa: http://www.ubuntu.com/products/mobile .

    OdpowiedzUsuń
  4. Bo zapomniałem dodać: i samemu przerobić na wzór http://www.pendrivelinux.com/usb-ubuntu-tutorial-for-linux-users/ .

    OdpowiedzUsuń
  5. Złe wkleiłem, to lepsze: http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2008/10/31/instalacja-ubuntu-810-na-pendrivea/

    OdpowiedzUsuń
  6. Można też z tego http://unetbootin.sourceforge.net/ , to chyba najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Popróbuję :-) Dziękować za rady.

    OdpowiedzUsuń