środa, września 14, 2011

Exif jest zły ;-)

Jakoś tak w niedzielę naszła mnie myśl, że fajnie by było dodać do Bloggeroida możliwość pobierania lokalizacji ze zdjęcia.
W końcu nie zawsze blogujemy z miejsca o którym piszemy, no i w takim przypadku możliwość użycia danych o lokalizacji zdjęcia byłaby miła...
Problem z tym, że ExifInterface, czyli klasa która potrafi odczytać dane Exif jest dostępna dopiero od Androida 2.0...
No to zacząłem szukać po sieci informacji o tym jak ten Exif działa, by samemu sobie napisać jego obsługę. No i okazuje się, że nie jest to trywialne. Nie da się po prostu odczytać czegoś spod jakiegoś offset, trzeba się bawić w zabawy z całą strukturą, a jak na razie nie udało mi się nigdzie znaleźć jakiegoś na tyle fajnego opisu Exif by być w stanie odczytać tą część tej struktury, która mnie interesuje.
Pewnie skończy się na tym, że dodam pierwszy ficzer działający na Androidzie wyższym lub równym 2.0.

posted from Bloggeroid




Podobne postybeta
Exif jest zły - część 2 :-)
Geolokalizacja postu z obrazka, czyli nie taki Exif zły :-)
Rewolucja w fizyce?
Hackowanie odczytu danych Exif ;-)
.asm - to było fajne rozszerzenie plików z programami ;-)

2 komentarze:

  1. Format jest bardziej niż głupi :)
    Wiem, że znasz Pascala - może zacznij od tego :))

    http://my-svn.assembla.com/svn/App_Smallsee/dEXIF.pas

    pozdrawiam

    AMP

    OdpowiedzUsuń
  2. Zajrzałem do tego Pascalowego kodu i tam są głownie struktury (a te mi się strasznie trudno czyta w Pascalu :-)). Ten kod potwierdza moje obawy, wygląda na to, że nawet jeżeli chciałbym móc odczytać tylko tą jedną rzecz z Exif, czyli lokalizację to i tak muszę przegryźć się przez prawie cały "nagłówek" Exif, trochę to upierdliwe ;-)
    Dzięki za kod, spojrzę nań jeszcze parę razy i może coś znajdę? ;-)

    OdpowiedzUsuń