sobota, listopada 21, 2009

Java i Chrome OS....

Ciekawa sprawa, gdy bawisz się którymś z dostępnych w sieci obrazów z Chrome OS,



to widać, że jest tam Java,





ale nie ma niestety Plugina Java'y



Jak ktoś ciekawy to tutaj efekt działania uname -a:



Wracając do tego co ważne ;-) Jak widać Java jest w obecnych buildach Chromium OS, ale nie można jej w żaden sposób użyć. Nie można odpalać appletów, ani aplikacji używających Java Web Start. Pociągnałem sobie wget'em jakiegoś ZIPa z kilkoma klasami, ale na razie nie potrafię go rozpakować..... no i oba moje Chrome OS'y po jakimś czasie w linii poleceń zwisają. [jak ktoś chce spróbować linii poleceń to zauważyłem, że pojawia się po CTRL-ALT-T, innym razem ALT-2 ;-)]
Tak btw. to nie wiem czy ta Java jest tam dlatego, że tak jest w skryptach buildowych, czy dlatego, że ktoś kto robił te obrazy [a sprawdzałem na dwóch] sam ją sobie dołożył. Ciekawe jest, że w obu wersjach Chrome OS, które mam jest to zawsze ta sama Java, w której numerze wersji jest słowo ubuntu ;-)
Pewne za to jest, że gdyby Chrome OS wspierał Java'ę to spełniłoby się marzenie Sun'a, które wyrazili chyba w 1997 roku, tworząc ideę Net Computer'a.
Tamten miał być napędzany Java'ą.
Chrome OS napędzany za to byłby JavaScript'em i Java'ą :-)

Co do samego systemu to na razie nie grzeszy stabilnością i wygodą ;-)
Wygląda też na to, że nie ma co marzyć o instalacji tam czegokolwiek poza rozszerzeniami do Chrome, choć tego jeszcze nie próbowałem.
Próba użycia apt-get kończy się informacją, że w /var/cośtam ;-) nie można nic zapisać.
Nie liczcie więc raczej na OpenOffice.org, albo GIMPa na ChromeOS ;-)


Podobne postybeta
Prezentacja Chrome/Chrome OS
Linux po miesiącu
Notka miraż
Chromium OS na Asus EEE PC 900
Macbook Pro Retina i OS X po 24 godzinach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz