niedziela, sierpnia 05, 2007

Asus A636N + WM6 = porażka

Po 3 tygodniach od upgrade'u Asusa A636N do Windows Mobile 6 mogę powiedzieć, że jest to jednak porażka ;-)

Po pierwsze Asus co jakiś czas zapomina, że ma kartę SD, trzeba mu ją wyjąć i włożyć ponownie żeby sobie o niej przypomniał, nie pomaga tu także dostarczony przez ASUSa patch.
Po drugie nie potrafi skorzystać z Internetu poprzez ActiveSync, tutaj co prawda jest to nałożenie nieudanego softu i konfiguracji, bo razu pewnego udało mu się z siecią połączyć ;-)
Po trzecie ActiveSync 4.5, Windows Mobile 6 wymaga ActiveSync'a 4.5, który strasznie nie lubi się z dużą liczbą firewalli. Jedynym komputerem na którym ActiveSync mi dobrze działa to mój pracowy laptop, na reszcie komputerów RAPIMGR.EXE głupieje i zżera cały czas procesora, a robi to tak skutecznie, że nie daje się zabić.

Na szczęście cały Pocket wydaje się pracować w miarę stabilnie, jedynie ficzery takie jak łączenie się z siecią głupieją. Widać trzeba nam czekać z upgradem na poprawioną wersję, choć nie wiadomo czy Asus taką wyprodukuje :-)

Update 21/03/2009:
We wszystkich moich komputerach problem zniknął gdy odinstalowałem Kerio Firewall, z zainstalowanym Kerio problem nie występował tylko przy łączeniu się przez Bluetooth.


Podobne postybeta
Windows Mobile 6 w Asus A636N
Deszczowy Niebieski Ząb ;-)
+50° 0' 38.91", +18° 28' 5.80"
Zmusiłem Asus MyPal A636N do pracy z WiFiFoFum :-)
Asus EEE 900 - Tips & Tricks ;-)

3 komentarze:

  1. Cześć Przemek,

    od paru dni jestem posiadaczem maszynki Eten Glofiish X500+ z Windows Mobile 6 Professional. Tak się zastanawiałem czy wziąć to, czy może nie szaleć i wybrać starszy model, X500 z WM 5. Rozumiem, że twoja opinia jest taka, że WM 6 jest jeszcze nie dopracowany i gorszy od WM 5? Widzisz może coś fajnego w WM 6 czego nie ma WM 5? BTW. Znasz może jakieś działające :) JVM na WM6?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie największym problemem z WM6 jest ActiveSync 4.5. AS 4.5 nie lubi się z firewallem Sunbelt/Kerio, z innymi też nie żyje najlepiej ;-)
    Problemy polegają na tym, że rapimgr.exe zajmuje 100% mocy procesora i koniec, nie odda. Nawet się zabić nie da.
    Sam WM6 nie jest zły, choć nie udało mi się pod nim podpiąć jak na razie do WiFi [ale nie próbowałem zbyt gwałtownie], mam też pod WM6 problemy z połączeniem z siecią prze telefon via bluetooth. Ale to mogą być "ficzery" specyficzne dla Asusa.
    Co do JVM to jedyna JVM, którą testowałem na WM6 to MysaifuJVM, nie działa wybitnie szybko, ale nie jest też szczególnie wolna.
    Ogólnie Java i PocketPC to nie jest zbyt udane połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, może jestem szczęściarzem, ale od 11 miesięcy jestem posiadaczem Eten M700 (teraz juz z WM6)...i odpukać w niemalowane...wszystko śmiga jak w zegarku atomowym.
    Nic się nie zawiesza, wszystko działa jak powinno a w połączeniu z Vistą po prostu wyglądają jak stworzone dla siebie czyli WM6 i Vista.
    Nic tylko życzyć tyle szczęścia co mi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń