piątek, listopada 29, 2013

Mój Robot - podejście pierwsze ;-)

W końcu przebudowałem mojego robota tak by mógł "obserwować" otaczający go świat.
Napisałem, a bardziej  narysowałem, mu też soft który powinien pozwolić mu ten świat zwiedzać ;-)

Soft nie jest zły, wygląda tak:

Mamy w nim 2 nieskończone pętle "główne', jedna zwana outer to główna część programu, druga o nazwie 01 służy do obserwacji świata ;-)
W outter mamy pętlę inner001, której zadaniem jest poruszanie robota do przodu.
Jeżeli czujnik dotyku w 01 wykryje nacisk to przerywa pętlę inner001.
Wtedy robot cofa się o 1/4 obrotu kółek, po czym skręca o ~45 stopni. Odtąd pętla outer się powtarza od nowa, czyli znów inner001 wykonuje się bez końca.... do czasu gdy czujnik dotyku wykryje dotyk, wtedy inner001 zostanie przerwane i cały taniec zacznie się od nowa ;-)

I nie byłoby problemu, gdyby nie moje "zdolności" mechaniczne ;-)

Robot działa mniej więcej tak:



Jak widać program się wykonuje i nawet działa tak jak bym przewidywał, problemem jest jednak "wyczucie", że robot ma przed sobą przeszkodę ;-) praktycznie dopiero gdy czujnik centralnie dotknie przeszkody to robot ją dostrzega ;-)

Problemem ewidentnie jest konstrukcja mechaniczna, ale istnieją poważne obawy, że poprawienie konstrukcji nie będzie dla mnie rzeczą trywialną ;-)


Podobne postybeta
Seek & Click - automagicznie wykryj buttona i na niego kliknij ;-)
Weekend i będzie krótki tydzień.
Radość przedurlopowa - przycinanie ;-)
TVP Kultura - uświadamiacz ignorancji ;-)
Stróż biurka ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz