poniedziałek, listopada 02, 2009

Amd64, Intel64, EMT64, WTF64? ;-)

Mój stary laptop z procesorem Turion 1.6GHz był w stanie używając VMWare Playera używać 64 bitowego OpenSolarisa. Wydaje mi się, że mój nowy laptop z Core 2 Duo tego nie potrafi.... I nie wiem czy to wina tego, że mam złe "obrazy" do VMWare Playera czy może to wina tego, że system hostujący VMWare jest 64 bitowy czy jeszcze coś....Pierwszy pomysł jest taki, że OpenSolaris jest skompilowany dla AMD64, a nie EMT64 aka Intel 64, a te choć są podobne to jednak w paru miejscach się różnią...Dlatego postanowiłem sprawdzić czy stary laptop będzie w stanie użyć 64 bitowych programów na OpenSolarisie odpalonym w VMWare......... ale pliki VMWare są na moim nowym laptopie ;-)Dlatego połączyłem je oba siecią ad hoc i teraz stary laptop próbuje dotknąć się prawym łokciem w ucho, jednocześnie dotykając się językiem jednocześnie w lewą łopatkę i prawy obojczyk.... mówiąc inaczej, VMWare Player uruchomiony na Turion64 używając obrazów na dysku Core 2 Duo uruchomić OpenSolarisa ;-) i przez to od jakichś 40 minut się uruchamia ;-) bo transfer ma teraz na poziomie góra 700 kb/s ;-)[po dłuższej przerwie ;-)]Jak na razie rezultat jest taki, że OpenSolaris się coś pluł na Turionie o AMD64, czego nie robi na Core 2 Duo co może oznaczać, że obrazy są dobre, ale procesor już nie do końca ;-) Czyli jak na razie zabawy z JVM Maxine [która wymaga 64 bitowego systemu operacyjnego i jak na razie można ją skompilować i używać tylko na Mac OS i OpenSolaris] nie jest chwilowo zabawą dla mnie ;-)


Podobne postybeta
Tak o niczym ;-)
"os.arch", "os.name", "sun.arch.data.model" co to jest i co pokazuje na jakiej maszynie i OSie? ;-)
Głupi COVID-19
32 bity vs. 64 bity, tym razem C++ ;-)
Celeron M353 900MHz vs. Intel Atom 1.6GHz, czyli o tym czemu jest remis? ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz