niedziela, lipca 01, 2007

Ciekawy artykuł

U Petera Norviga znalazłem ostatnio ciekawy artykuł o błędach w projektach eksperymentów i w interpretacji ich wyników - Mistakes in Experimental Design and Interpretation.

W artykule jest odsyłacz do artykułu przedstawiającego intuicyjne wyjaśnienie wnioskowania w oparciu o twierdzenie Bayesa - An Intuitive Explanation of Bayesian Reasoning. Warto przeczytać. Matematyka nie za trudna [choć dla mnie też nie za prosta ;-) i jak na razie nie jestem pewien czy dobrze policzyłem jeden z przedstawionych przykładów].

Twierdzenie Bayesa choć wiekowe przeżywa od paru lat drugą młodość i służy do wielu, wielu rzeczy, poczynając od klasyfikacji maili na spam i nie spam, poprzez sprawdzanie ortografii, aż do udowadniania/zaprzeczania istnieniu Boga ;-)
Sam próbowałem je wykorzystywać do wyszukiwania stron o podobnej treści, choć na razie sukcesów w tym nie miałem ;-) [acz podobieństwo stron dawało się liczyć, choć też nie do końca ;-)]


Podobne postybeta
Jak automatycznie zmienić słowo "laka" w "łąka"? :-)
Doda jak George Bernard Shaw i Thomas Jefferson ;-)
Statystyka
JIT i Apps2SD, dwie rzeczy które mogłyby rewitalizować G1
Zabić, czy wychowywać? ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz