sobota, marca 17, 2007

Stereotypy

Zagadka:Ojciec z synem jechali w nocy samochodem, niestety mieli wypadek, obaj w stanie ciężkim trafili do szpitala. Operacja chłopaka nie mogła sie zacząć ponieważ chirurg stwierdził, że nie może operować własnego dziecka. Jak to możliwe? Jest tylko jedna logiczna odpowiedź na tą zagadkę. Znasz ją już? ;-)Co ciekawe z dość dużej grupy ludzi, którym zadano tą zagadkę w mojej obecności lub którym sam ją zadałem tylko 2 osoby odpowiedziały poprawnie.Zagadka ta to tak naprawdę test na myślenie stereotypami.Niestety większość [i to nawet dobrze wykształconych i inteligentnych] jej nie zdaje, co świadczy o tym, że chyba wszyscy myślimy stereotypami.Odpowiedzi na tą zagadkę jest oczywiście banalnie prosta - to matka chłopaka była chirurgiem.Się pochwalę ;-) ja znałem prawidłową odpowiedź ;-) A Ty? ;-)


Podobne postybeta
Autko chore
Yes or No? czyli tworzenie UI to nie jest prosta sprawa.
Wydało się jakim jestem Polakiem ;-)
Żyje :-)
Ankieta

3 komentarze:

  1. ojciec też mógł być chirurgiem i też nie mógł operować bo nie był w stanie... bo sam leżał połamany ;)

    Tak mi się pomyślało w pierwszej kolejności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo trzeba było napisać chirurżka :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, ta chirużka to jest jakieś rozwiązanie ;-)

    OdpowiedzUsuń