czwartek, sierpnia 21, 2008

GUI, Swing i inne takie...

Pisałem wczoraj o dodaniu do mojej wtyczki do OpenOffice.org wsparcia dla WebDAV.Mam je już, ale cała sprawa rozbija się teraz o interfejs użytkownika.Zakodowanie obsługi WebDAV [na razie minimalnej, bo tylko metody PUT] to bułka z masłem i tzw. pikuś. Ale zrobienie do tego w miarę sensownego GUI to już problem.Tak samo było gdy dodawałem wsparcie dla Zoho. Największym problemem nie było napisanie całego mechanizmu gadającego z Zoho [i nie mówię tu o użyciu istniejących bibliotek które odwalają całą robotę za nas, a o napisaniu wszystkiego w taki sposób, że sam składam nawet całe ciało requestów], ale to jak przerobić GUI by zewnętrznie było takie samo dla Google Docs i Zoho.I teraz rozbijam się o to samo, tylko w większym stopniu.W odróżnieniu do Google Docs i Zoho, tutaj dla każdego serwera WebDAV może być inna nazwa użytkownika i inne hasło...... ba dla niektórych serwerów nie musi ich w ogóle być.... I problemem nie jest nawet wymyślenie GUI, które to obsłuży, ale jego wykonanie. GUI fajnie się robiło w czystym Win32, fajnie w takim Delphi, nawet w AWT ;-) ale Swing do mnie jakoś nie przemawia ;-)Dlatego na razie jestem w fazie koncepcyjnej ;-) co przekłada się na ludzkie jako "mam włączone IDE, ale nic nie piszę" ;-)


Podobne postybeta
Zawiść
PROPFIND, czyli jak przechytrzyć HttpURLConnection
Nie rozumiem, czyli czemu niektórzy ludzie pytają jak przejść z Windows 7 na XP?
A może by tak wsparcie dla Zoho w OpenOffice.org2GoogleDocs?
Co umie OpenOffice.org2GoogleDocs ;-)

2 komentarze:

  1. Spróbuj Swing Application Framework.

    OdpowiedzUsuń
  2. A poczytam, poczytam :-) Dziękuje za sugestie :-) Liczę, że okaże się być czymś ciekawym :-)
    Choć z tego co widzę w opisie wynika, że nadal wszystko opiera się o layouty i inne takie, a to one stanowią dla mnie największy problem. Z delegacją nie mam problemów ;-) nawet brak bezpiecznej wątkowości w Swingu umiem przeszkoczyć ;-)

    OdpowiedzUsuń