poniedziałek, marca 05, 2018

Odzyskać trochę miejsca na dysku... w macOS ;-)

Mój pracowy Macbook Pro ma chyba tylko 256 GB SDD.
Niby to całkiem spoko, ale samych źródeł mam na dysku teraz jakieś 40 GB ;-)

Przez to czasem zdarzają się dziwne rzeczy.

W Windowsie jest możliwość skompresowania katalogów, ale jakoś w macOS/OSX nie umiałem znaleźć takiej opcji...

Aż niedawno dowiedziałem się o ditto :-) które po dodaniu opcji --hfsCompression pakuje katalog... ale tak naprawdę kopiuje katalog w nowe miejsc i ten nowy katalog jest już skompresowany...

Czyli trzeba zrobić ditto w nowe miejsce, skasować źródło, zrobić znów ditto z kopi do miejsca gdzie był oryginał i skasować kopię... dla 1 czy 2 folderów można to zrobić ręcznie, ale dla 30+ to już lekko męczące.

Ale po to mamy Pythona ;-)

import os

files=os.listdir(".")

for fi in files:
if os.path.isdir(fi):
print fi
os.popen("ditto --hfsCompression "+fi+" ~/transfer/"+fi)
os.popen("rm -rf "+fi)
os.popen("ditto --hfsCompression ~/transfer/"+fi+" "+fi)
os.popen("rm -rf ~/transfer/"+fi)

Skrypt powyżej robi właśnie to co powinien :-) bierze wszystkie foldery w danym katalogu i je kompresuje ;-)
Używa do tego katalogu "transferowego" ;-)

W taki sposób z 13-14 GB mam teraz 22 GB ;-)


Podobne postybeta
Jak walczyć z gigantycznym kodem w Java'ie, część 1 ;-)
GZIP mi oddał 119 GB dysku ;-)
GZIPem w plika z pomocą ChatGPT ;-)
ePubGenerator v0.0.2
Wybór laptopa w firmie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz