środa, września 20, 2017

Checklista ofertowa ;-)

Skończyłem parę dni temu czytać The Checklist Manifesto.
Dwa główne przekazy tej ksiązki to to, że checklisty pomagają (w co przez długo wątpiłem), i że dobrą checklistę trudno zrobić (co było powodem moich wątpliwości zawsze ;-)).

Ale dla testów zrobiłem sobie taką, która pozwala mi szybko decydować czy odpowiedzieć na ofertę czy nie, oto ona:

  • software jest głównym produktem,
  • firma nie robi nic nieetycznego/nie zajmuje się czymś co jest w mojej ocenie nieetyczne,
  • proces jest dla inżynierw, nie inżynierowie dla procesu*,
  • piszą w Java’ie, Pythonie, Kotlinie lub Go (a nie np. w C#**),
  • prawdziwa chmura (czyli jak chmura to nie pseudo enterpise chmura, gdzie wciskamy Oracle’a czy MSSQLa),
  • G Suite jako pakiet wewnątrz firmy,
  • wyjazdy do USA,
  • amerykańska
Gdzie pierwsze 4 są konieczne, od 5 w dół są niekonieczne, acz porządane ;-)
I tak po kilku dniach testowania przyznam, że jak na razie dobrze się sprawdza ta checklista ;-)


* - uważam, że najważniejszy jest produkt, a produkt softwareowy nie powstanie bez inżynierów, cała firma jest nadbudową do tego by ten produkt zrobić dobrze i by jak najbardziej pasował klientom (i nie, sprzedaż nie jest ważniejsza, bo jak trzeba robić duży dział sprzedaży i wciskać produkt to nie jest on dobry. Dobry produkt sprzedaje się sam i wtedy sprzedawcy nie są wciskaczami, a kimś kto ma dobry kontakt z klientem i potrafi produkt sprzedać lepiej niż sam produkt by się sprzedał, bo potrafią pokazać klientom, że ten produkt jest odpowiedzią na ich potrzeby)
** - C# jest napewno bardzo dobrym językiem programowania, ja po prostu nie chcę w nim pisać.



Podobne postybeta
Przydatne narzędzia ;-)
Paragon - zostawić czy wyrzucić?
Czytelnictwo ;-)
Chmura wygody ;-)
Gdy Kindle choruje...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz