poniedziałek, sierpnia 21, 2017

Po paru dniach z iPad’em Pro - mój Dock ;-)

Mam iPada Pro 12.9 cala od trochę ponad tygodnia.
Kilka dni temu zainstalowałem na nim iOS 11.

Moim celem jest uczynienie z iPada urządzenia, które w razie podróży będzie mi mogło służyć jako komputer i tabelet jednocześnie.
Odkryłem też, że świetnie nadaje się do robienia notatek.

Jestem nowy w iOS, ale i tak się podzielę moim zestawem programów ;-)

Mój pierwszy ekran wygląda tak:


Co jest na samym ekranie nie jest na tyle istotne, bo najważniejsze aplikacje są w Docku :-)

I jak widać pierwsza grupa to wszystko aplikacje od Google:

  • Chrome - to tak naprawdę „nakładka” na Safari, ale synchronizuje się z Chrome na moich komputerach, telefonie i Pixel C, stąd wolę ją od Safari
  • Inbox - mój ulubiony klient pocztowy
  • Google Calendar - głównie dla dostępu do mojej agendy w której mam rozplanowane przez Kalendarz „cele’
  • Google+ - szczerze wygląda ochydnie... tak jakby wersja telefoniczna rozciągięta na gigantyczny ekran iPada Pro, na tablecie z Androidem wygląda dużo lepiej
  • Google Drive - szczerze chyba przez przyzwyczajenie :-)
  • Google Keep - które robi mi nadal za podstawowe ToDo
Dalej są już aplikacje „nie od Google”:
  • Pocket - do czytania, ale znów wersja dla Androida jest jakaś przyjemniejsza,
  • Notability - genialny program do robienia notatek przy pomocy Apple Pencila. Jest po prostu genialny. 
  • Evernote - szczerze jest tu głównie po to bym zaczął bardziej używać,
  • iA Writer - głównie do prowadzenia dziennika czy journalingu, próbuję tu też spisywać jakieś pomysły, główną zaletą aplikacji jest to, że znam ją z Androida i nawet lubię,
  • Pythonista - czyli możliwość programowania w Pythonie na iPadzie :-) na razie napisałem kilka prostych testów, a to całkowanie numeryczne, a to testowy serwer WWW... docelowo chciałbym napisać w tym kilka programów, 
  • Trello - momentami chciałbym przerzucić moje ToDo do Trello by móc bardziej dokładnie widzieć co robię.
Jak widać mój iPad ma programy głównie do konsumpcji i kilka do produkcji treści.. 
Jeszcze mi nie zastępuje komputera, ale momentami całkiem nieźle mu to wychodzi.
Chociaż np. teraz gdy piszę te słowa na Bloggerze w wersji wężowej to nie jest najlepiej... bo co chwilę mi edytor webowy wrzuca obrazek przed oczy ;-) co „lekko” denerwuje.

Ale nadal jestem zadowolony z zakupu. 
Sprzęt na 9/10 - -1 za przycisk Home
iOS 7/10 - jest poprawa w porównaniu do iOS 10, ale nadal Android jest wg mnie wygodniejszy (dlatego w domu Pocketa czy Kindela czytam na Pixel C, to samo z Google+)
Software firm trzecich 9/10 - jest ładne i funkcjonalne.




Podobne postybeta
iPad Pro
Co na moim telefonie...
Ta sama rozdzielczość przy różnych wielkościach ekranu to nie musi być dobry pomysł ;-) czyli o tym, że iPad Mini może boleć w oczy ;-)
iCloud jest podły....
Checklista wyjazdowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz