sobota, grudnia 31, 2016

Co na moim telefonie...

Mój telefon to Nexus 6.
Jego ekran wygląda tak:



System to Android 7.0 (będzie 7.1) z amerykańskim angielskim bo dzięki temu więcej rzeczy od Google działa.

Jako launchera używam Google Now Launcher'a.
Jest w miarę prosty i szybki, a to rzeczy które cenię :-)
Klawiaturą której używam jest Gboard od Google.

Od góry mamy widget pogodowy z Beautiful Widgets Pro, pod nim od lewej widget ze stanem baterii, jest to Battery Widget Reborn.
Dalej mamy sekcję read me, która służy do czytania ;-), są tam wszelkie "czytalne" rzeczy jakie mam na telefonie, są tu:

  • Pocket - z którym mam związek love/hate ;-) ubóstwiam drania, ale głównie dodaję doń artykułu...,
  • Quora - uwielbiam odpowiedzi na dziwne pytania,
  • Flipboard - jest ładne, ale prawie nie używam, jak odpalę raz na 2-3 miesiące to jest dobrze,
  • Feedly - używam dość często wersji webowej, ta na Adroidzie prawie nie jest używana,
  • Amazon Kindle - do czytania książek, chociaż głównie na tablecie używam, albo czytam na samym Kindle,
  • Hacker News - jeden z wielu klientów dla najlepszeg źródła informacji "kompoterowo-kodersko-hackerskich" czyli Hacker News ;-),
  • Play Books - jest głównie by być, prawie nie używam,
  • Play Newsstand - jest tylko przez to, że przychodzi z Androidem,
  • News & Weather - nie używam, ogólnie aplikacja siedząca w Androidzie, która pokazuje pogodę i newsy...,
  • Newsweek wPunkt - raczej nieużywam,
  • Newsweek - zainstalowałem po kupnie prenumeraty, acz przyznam, że nie korzystam zbyt namiętnie,
  • Gazeta Wyborcza - codziennie przeglądam w tramwaju, do niedawna przeglądałem tylko wersję webową, ale jak jest aplikacja to wolę aplikację.
Sekcja "Utwórz", to ogólnie miejsce gdzie są aplikacje które pozwalają mi coś tworzyć/pisać:
  • Docs - Google Docs, szczerze prawie nie używam na komórce, głównie na PC, a wtedy dostęp do plików mam przez Google Drive,
  • Narrate - próbowałem w tym dziennik tworzyć... ostatni wpis z lutego ;-),
  • Sheets - Arkusze od Google, też prawie nie używam na komórce, za mały telewiozr ma, używam namiętnie na PC,
  • Slides - Prezentacje od Google, to samo co z Docs i Sheets ;-),
  • Diary - napisałem sobie aplikację do prowadzenia dziennika, to ona ;-), acz ostatni wpis jest z listopada ;-),
  • SimpleMind - program do rysowania mind-map, mind-mapy są dla mnie wspaniałym narzędziem decyzyjnym, o wiele łatwiej mi podjąć decyzję, albo dostrzec źródło jakiegoś problemu gdy sobie zrobię mind-mapę i poprzesuwam węzły tak by "podobne" były blisko siebie, tak np. kiedyś doszedłem do tego jak kupić mieszkanie ;-),
  • iA Writter - wstyd przyznać, jedynym powodem dla którego mam tę aplikację jest to, że podobno jest dobra i wygodna... ale nie mam powodów do używania ;-),
  • CamScanner - odkrycie 2016 roku, "skaner" w komórce,
  • Bloggeroid - moja własna prywatna aplikacja do blogowania na Blogger'ze ;-)
Sekcja "Czas", wszystko co ma cokolwiek wspólnego z czasem:
  • Clock - zwykły Androidowy zegar z alarmami,
  • SleepAdvisor - moja aplikacyjka, która patrzy na ustawione alarmy i mówi mi kiedy iść spać by spać "okrągłą" liczbę cykli REM, pozwala też stworzyć alarm za "okrągłą" liczbę cykli REM od teraz, 
  • Calendar - Google Calendar ;-) w którym najbardziej używam funkcji "Celów"
Sekcja "Moje", ogólnie moje aplikacje i skróty:
  • HeartBeatMonitor - moja aplikacja, która zapisuje mój puls co miutę, do tego w razie gdy 2 razy pod rząd odchylenie standardowe przekroczy 3.0 to pyta czy jestem zdenerwowany,
  • Dice - kostka ;-), prosta "aplikacja" w HTML/JavaScript, która pozwala mi rzucić kostką,
  • Agile poker - webowa "aplikacja", która pozwala brać udział w estymacjach z użyciem Agile pokera... od dawna nie używałem,
  • Timer - "aplikacja" która miała mi pomóc rejestrować różne rzczy w ciągu dnia, ale mi się znudziła ;-) [to był MVP i jakoś mnie nie przekonał],
  • Save geopoints - gdy przygotowywałem prezentację o Polymerze to stworzyłem sobie aplikację do testowania tego czego się dowiedziałem, pozwala na zapisywanie geopointów w których jesteśmy...,
  • Bayes inference - pomocnik do wnioskowania bayesowskiego, używam bardzi rzadko, ale się zdarza,
  • Calendar based ToDo - kolejne "MVP" ;-) sprawdzające czy uda mi się przerobić eventy z ToDo w eventy w kalendarzu, da się, ale trzeba trochę nad tym spędzić czasu,
  • Random Entry - losowy rzeczownik ;-), jak się ma jakiś "zastój" twórczy, albo problem co do którego nie wiadomo jak go rozwiązać to 2-3 takie rzeczowniki i próba stworzenia zdania czy historyjki z nich może (ale nie musi) odblokować, taki czasem pomocny "odtykacz",
  • Sun set/rise - "aplikacja" webowa, która na podstawie aktualnej lokalizacji mówi kiedy był/będzie wschód i zachód słońca, podaje też te godziny dla następnego dnia
Sekcja "Auth", wszystko co "bezpieczne" musi być:
  • Google Authenticator - narzędzie do 2 stopniowej autentykacji od Google, 
  • mBank - mam kredyt w mBanku, mam więc konto w mBanku ;-),
  • iPKO - mam też konto w PKO BP, przez to potrzebuję tokena,
  • IKO - IKO czyli Blik od PKO BP.
Widget "przypomnienia" z Inboxa, tworzy Remindery.

Sekcja "Google", a w niej aplikacje od Google które może nie zawsze pasują gdzie indziej:
  • Google Now - Google Now, czyli hmm... niezbyt już kochany przez Google pomysł na to jak można pokazyać informacje i pomagać userowi bez jego akcji,
  • Fit - Google Fit, czyli aplikacja, która rejestruje jak wiele chodzimy, ćwiczymy, etc,
  • Photos - Google Photos,
  • News & Weather - jak pisałem wyżej, nie używam ;-),
  • YouTube - klient YouTube'a ;-),
  • Drive -  klient Google Drive, moje główne narzędzie kontaktowania się z chmurą Google,
  • Calendar - Google Calendar,
Sekcja "Music", czyli wszystko co związane jest ze "słuchaniem":
  • Spotify - muzyka ;-),
  • Google Play Music - muzyka od Google, zacząłem bardziej używać od momentu zakupu Google Home bo jakoś teraz bardziej podchodzi mi słuchanie synthwave niż "zwykłej" muzyki,
  • Pocket Casts - chyba najlepsza aplikacja do podcastów jaką znam, ma też wersję webową :-)
Sekcja "Notatki", czyli miejsce do tworzenia notatek:
  • Google Keep - moje listy Todo, pomysły, zakupy,
  • Evernote - głównie miejsce do trzymania #cookbooka'a czyli spisu różnych dziwnych, a ciekawych rzeczy, które znalazłem w Internecie, albo sam odkryłem i wiem, że raczej do nich jeszcze będę wracał, mogą się tam też kiedyś znaleźć rzeczywiste przepisy kucharskie, jak mnie to zacznie interesować ;-)
Sekcja "Weather", ogólnie pogoda i to co się dzieje na zewnątrz:
  • Jakość powietrza w Polsce - aplikacja Inspekcji Ochrony Środowiska, która pokazuje wyniki odczytów jakości powietrza z najbliższej stacji,
  • Meteo ICM - wykresy pogodowe od ICMu,
  • SmokSmog - jeszcze inna aplikacja do podawania informacji o jakości powietrza, przez to, że przez pewien czas miała problemy z GPSem to nie używam jej zbyt często,
  • Weather - pogoda od Google :-)
Google+... ja lubię Google+ :-)

Inbox - chyba najbardziej "minimalistyczny" klient dla GMAILa.

Sekcja "TV", a w niej wszystko co jakoś wiąże się z telewizorem:
  • Google Play Movies - filmy od Google, jeśli używam na telefonie to głównie do tego by sterować Chromecastem,
  • YouTube - filmy, ale darmowe ;-) od Google, jeśli używam na telefonie to głównie do sterowania Chromecastem,
  • HBO GO - HBO GO, głównie do Chromecasta, ale i tak wolę używać wbudowanego w TV klienta, albo klienta z dekodera... choć wszystkie są daremne,
  • Netflix - prawie nie używam na komórce, czasem żeby coś póścić przez Chromecasta, preferuję o wiele wygodniejszego klienta na TV,
  • Spotify - czasem zdarza mi się castować muzykę ze Spotify na TV, albo Chromecasta Audio, albo Google Home,
  • Play Music - to samo co ze Spotify ;-)
  • Horizon Go - rzadko używana aplikacja, która pozwala mi sterować dekoderem, podobno da się z tego też oglądać TV, ale nie próbowałem ;-),
  • Home - aplikacja do zarządzania i sterowania Google Home i Chromecastami
Sekcja "Photo", czyli zdjęcia, wszystkie apki są od Google:
  • Camera - standardowa aplikacja aparatu z Androida,
  • PhotoScan - genialna aplikacja od Google, która pozwala "skanować" papierowe zdjęcia,
  • Cardboard Camera - aplikacja która pozwala na robienie "panoram" do Google Cardboard,
  • Photos - interfejs do Google Photos :-)
Play Store, Dialer.
Sekcja "Przydatne aplikacje":
  • RealCalc - całkiem fajny kalkulator naukowy dla Androida,
  • Shazam - rozpoznawnie muzyki przez "słuchanie",
  • Calendar - Google Calendar,
  • Keep - Google Keep,
  • Hangouts - Hangoutsy od Google, jedna z naprawdę wielu aplikacji do komunikacji od Google,
  • Drive - Google Drive,
  • Gmail - GMAIL :-), acz tej aplikacji prawie nigdy nie używam,
  • Barcode Scanner - aplikacja do skanowania kodów paskowych,
  • Messenger - kolejna aplikacja do kounikacjo od Google, tym razem klient SMSów,
  • Inbox - znów INBOX dla GMAILa,
  • Meditation Helper - programik, który odlicza czas medytacji, przydatny głównie przez to, że używa "spokojnego" dźwięku gongu, a nie piskania jak robią to zwykłe alarmy,
  • Duo - genialna, ale i kolejna plikacja od Google do komunikacji, rozmowy video nigdy nie były tak proste i fajne, ma funkcję "puk,puk", która sprawia, że nasz rozmówca widzi nas przed odebraniem połączenia,
  • Allo - jeszcze jedna aplikacja od Google do komunikacji ;-), ma wbudowanego Google Assistanta i to jest chyba jej główna zaleta...,
  • Hangouts Dialer - dialer, który pozwala z Hangouts dzwonić na telefony, przydatny w momencie wyjazdu za granicę gdy chcemy zadzwonić na jakiś telefon w Polsce
Chrome jako przeglądarka :-)

Sekcja "Podróże":
  • Jakdojade - najlpesze narzędzie do ustalenia kiedy i skąd pojedzie tramwaj do miejsca do którego chcę jechać ;-),
  • Google Maps - mapy od Google,
  • Wikimapia - mobilna wersja Wikimapii, czyli mapy z zaznaczonymi różnymi obiektami,
  • Fit - Google Fit, który mierzy ile się przeszło,
  • Mobilet - umożliwia zakup biletu na tramwaj, ja używam jak mi się zdarzy w Częstochowie,
  • IC Mobile Navigator - pozwala sprawdzić ile spóźniony jest Twój pociąg

I to byłby ekran pierwszy ;-)

Honorable Mentions z reszty to:
OpenVPN - klient VPNa, służy mi do podpinania się do mojego własnego, prywatnego VPNa,
Fing - program, który skanuje sieć lokalną i pokazuje nam informację o znalezionych urządzeniach... tak można namierzyć np. "zagubione Raspberry Pi", pisałem o nim we wrześniu,
Speedtest - narzędzie do mierzenia prędkości sieci,
SmartTools - zestaw różnych dziwnych narzędzi, a to kompas, a to narzędzie do pomiaru odległości przy użyciu kamery, a to w końcu "włącznik" latarki czy poziomica ;-)




Podobne postybeta
Po paru dniach z iPad’em Pro - mój Dock ;-)
Spokój=Nuda
Ice Cream Sandwich na Naxus S :-) ciąg dalszy ;-)
Najkrótsza droga do przyszłości - Polymer ;-)
Daj się zastąpić automatom... przynajmniej tam gdzie się to opłaci ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz