poniedziałek, października 26, 2015

Fix na problem, który męczył Bloggeroida od lat.....

Dziś zakodowałem (I hope so ;-)) fixa, który naprawia problem dręczący niektórych userów Bloggeroida od wielu, wielu lat.
Co jakiś czas dostawałem info od usera, że w trakcie dodawania do postu obrazków coś się sypie.

Błąd przychodził dziwny: java.io.IOException: unexpected end of stream.

Obrazka nie dało się wrzucić.

Nigdy nie udało mi się tego błędu powtórzyć u siebie, stąd mogłem proponować tylko workaround'y.

A problem był poważny bo ~3-5% wszystkich publikacji z Bloggeroida kończyło się tym problemem.

I dopiero dziś jeden z użytkowników zasugerował powód ;-)

Uderzenie w limit liczby zdjęć w albumie.....

Poszukałem i rzeczywiście na jednej ze stron supportu Google informuje, że rzeczywiście limit istnieje.
Do jednego albumu można wrzucić góra 2000 obrazków i filmów.

Poprosiłem tego spostrzegawczego usera o sprawdzenie czy usunięcie paru zdjęć z albumu Drop Box rozwiąże problem....
Pomogło.

No to uzbrojony w wyniki doświadczenia zacząłem poprawiać kod ;-)

Od teraz Bloggeroid, tak jak wcześniej będzie próbował wrzucać obrazki do domyślnego albumu, ale w razie problemów z publikacją, sprawdzi czy osiągnięty został limit zdjęć w albumie, jeśli tak to stworzy nowy album z nazwą "Drop Box from <data>" i od tego momentu będzie wrzucał obrazki do tego albumu (aż się wyczerpie, wtedy stworzy nowy album i będzie go używać).

Zapraszam do pobierania Bloggeroida.


Podobne postybeta
Foto album w 5 minut
Wycieczka po LA ;-)
Nowy potworek na tapecie ;-)
Radość przedurlopowa - przycinanie ;-)
100USD to jednak za dużo.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz