wtorek, lipca 28, 2015

Potrzebny mi radar....

Jednym ze zwyczajów, które praktykuję w nowym mieszkaniu jest chodzenie koło 22:00 na taras i oglądanie Krakowa.
Widok ładny, ale dziś zakłócało mi go jakieś latadło.
Wyglądało na początku, że to drona, ale duża by musiała być bo odstęp między lampkami był znaczny (trudno powiedzieć ile stopni czy minut łuku, ale nawet jak latało za Wawelem to było widać 2 światełka, i nawet przyjmując, że latało zaraz za Wawelem, to to jest jakieś 1500 metrów, a było widać wyraźną przerwę między światełkami, co by znaczyło, że miało najmniej z 1.5-2 metry między światełkami.... co by wskazywało na dużą dronę*).
Szybkie było, szybko zmieniało wysokość, chociaż brzmiało jak samolot...

Możliwe, że to była drona, albo helikopter, albo jeden z prywatnych małych odrzutowców, które stoją na Balicach....

Bez radaru jednak nie mogę tego stwierdzić, stąd potrzebny mi radar ;-)

Mam w domu kuchenkę mikrofalową, a ta to przecież taki udomowiony radar.... część nadawczą już mam, teraz coś do kierowania wiązki i do jej odbierania...

W tzw. międzyczasie, gdy jeszcze nie mam radaru spróbujmy twierdzeniem Bayesa**....

Tu wyniki:

Wychodzi więc na to, że to raczej był jeden z tych małych, sportowych odrzutowców....
Acz UFO też stoi wysoko ;-)

Bez radaru ani rusz....

Flighradar24 nie pokazało żadnego latadła......

* - jak ktoś się zastanawia jak policzyć jakich rozmiarów jest coś widziane z daleka to tutaj pomocna jest trygonometria ;-) znając rozmiar kątowy obiektu i jego odległość możemy policzyć z tych dwóch rzeczy rozmiar obiektu, tan(x)=b/a (gdzie a to "nasza" przyprostokątna, wzdłuż której mierzymy odległość do obiektu, b to przyprostokątna wzdłuż której chcemy wyznaczyć rozmiar obiektu, stąd mamy b=tan(x)*a, x to rozmiar kątowy cosia)

** - używając mojego wspaniałego toola do wnioskowania, czyli Bayesian Inference Tool'a ;-)



Podobne postybeta
Historia atakuje z każdej strony w Krakowie ;-)
Drony listonosze...
Jak zmierzyć odległość przy pomocy telefonu? ;-)
Google I/O 2015 spojrzenie drugie
Trygonometria trudna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz