poniedziałek, maja 25, 2015

Lubię JavaScript

JavaScript i HTML są ohydne, ale i wspaniałe.
Długo szukałem i jak na razie nie mogę znaleźć czegoś innego co pozwali mi na robienie jakichś prostych "aplikacyjek" bez zbytniego wysiłku.
To takie Delphi dzisiejszych czasów.
Na szybko można zrobić coś z GUI bez instalowania masy narzędzi. Wystarczy Notatnik czy jakiś jego substytut i przeglądarka.

To jedyne języki, w których bez specjalnych narzędzi na szybko mogę przetestować jakiś pomysł i popełnić sobie MVP ;-)

Od dawna chciałem czegoś co pilnowałoby mnie żebym zjadł śniadaniem, poszedł na lunch, czy żebym poszedł spać o ludzkiej porze (tak, wiem, większość ludzi ma żonę, która tego pilnuje ;-)).
Wyszło mi, że najprościej byłoby klikać na telefonie, że akurat zjadłem śniadanie, czy lunch i mieć kawałek kodu, który pilnowałby by np. do 12:00 zjeść śniadanie.

Po głowie chodziło mi to od dawna, ale jak pomyślałem nad tym, że trzeba by się męczyć z Androidem by to napisać to mi się odechciewało...
Aż do wczoraj, gdy popełniłem sobie w 20-30 minut minimalną wersję programu, która na razie tylko zapisuje czasy.
Wygląda jakoś niespecjalnie:


Ale robi to co powinna.
Kolejnym krokiem poza dodawaniem kolejnych opcji jest dodanie Service Workera, który będzie pilnował by daną rzecz zrobić.
Bez kombinowania ze skomplikowanymi narzędziami developerskimi.
Jedynie trochę JavaScript'u i HTMLa. Dane trzymam w localStorage.

Podobnie dziś w pracy potrzebowałem narzędzia do przeglądania grafu i szukania w tym grafie najbliższych punktów pewnego typu.
Przeglądanie grafu miałem po jakichś 30-40 minutach, poszukiwanie w grafie zajęło trochę więcej, ale po jakichś 2-3 godzinach łącznie miałem narzędzie, które robiło to co chciałem i ma "interfejs graficzny".
Co ważne cały "program" po chwili udało się zapakować w 1 plik, można go więc w razie potrzeby przesłać i nie trzeba go instalować.

Google mogło by na Google I/O pokazać coś na co czekam od dawna, czyli wsparcie dla takich właśnie "aplikacji" [nie musi wszystko być w pliku HTML, może być zip].


Podobne postybeta
Moje "odkrycia" 2014 roku :-)
Social networks, mapy i papierowy organizer
Sposób na Google Buzz i jego znikające komentarze ;-)
"3 minuty", "9 minut" - WFH zmieniło moje podejście do zegarka
Narzędzia, wszędzie narzędzia...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz