sobota, kwietnia 19, 2014

Harry Potter po polsku jako ebook - jak i gdzie użyjesz

No to jest tak, że w Pottermore czyli jedynym miejscu w całej sieci gdzie można kupić ebooki o Harrym Potterze ostatnimi czasy pojawiło się wszystkie 7 książek o Harrym Potterze po polsku.
Kosztuje nas ta przyjemność 57.54 Euro.
Co w przeliczeniu daje jakieś 35 złotych za książkę.

Nie jest źle.

Problemy zaczynają się po zakupie ;-)

Jeśli do Pottermore trafimy przez Bez Kartek (do których dojść możemy przez wyszukiwarkę ebooków Świata Czytników) to na stronie Bez Kartek będzie informacja o tym, że książki są w formacie MOBI.

Otóż nie są ;-)
Są dostępne tylko jako pliki EPUB.

Nie możemy też ich wrzucić z Pottermore do Google Play czy Kindle (można je połączyć tylko z kontem Readera Sony).

Jednak przy odrobinie wysiłku możemy nasze książki po zakupie czytać tak w Google Play jak i Kindle ;-)

By móc czytać książki o Harrym Potterze po polsku przy pomocy Google Books trzeba wrzucić najpierw pobrane z Pottermore pliki EPUB do Google Drive, a następnie dodać je do Google Books.

Po wszystkim mamy książki w Google Play Books :-) i możemy je czytać tak używając przeglądarki jak i wszystkich urządzeń z Androidem na których mamy Google Books.


Z Kindle jest ciut trudniej.
Książki trzeba przekonwertować przy pomocy Calibre. Są inne sposoby, ale ja sugeruję Calibre bo robimy to lokalnie, a z wszelkimi narzędziami on-line jest tak że nie wiadomo gdzie nasze pliki trafią.

Instrukcji konwersji nie podam, ale ogólnie sprowadza się to do wrzucenia plików EPUB do Calibre (przez przeciągnięcie ich, później zaznaczenie książek:


Następnie w górnym pasku Calibre klikamy Konwertuj książki (ja wybrałem konwersję pojedynczą):


Klikamy OK dla każdej książki i po jakimś czasie mamy już pliki MOBI, które wysyłamy na swojego e-maila w Kindle (tu się go konfiguruje).

W końcu mamy książki w naszym Kindle'u ;-)

Niestety przez to, że książki zostały dodane jako dokumenty osobiste to nie zobaczymy ich wśród książek, które są w Kindle Cloud Readerze :-( co działa z angielskimi książkami o Harrym Potterze kupionymi w Pottermore:


No i to tyle ;-)

A ja sam by dotrzeć do tego etapu musiałem wymienić parę e-maili z supportem Pottermore, przez które w końcu mi zwrócili pieniądze z książki, po czym znów je kupiłem, ale tym razem już z nimi nie korespondowałem w obawie, że i tu mi zrobią Refunda ;-)


Podobne postybeta
Uwaga na Pottermore i Harry'ego Pottera jako ebooki po polsku
Gdy się da kupuj ebooki, które można pobrać jako MOBI, ale i EPUB :-)
HP7 bez manifestu ;-)
Generowanie plików ePub z OpenOffice.org :-)
Strach ma wielkie Google

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz