środa, sierpnia 21, 2013

Kiedy tablet zmieni się w dobry kalkulator?

Okazuje się, że Nexus 7 (stary) ma podobne wymiary do mojego kalkulatora Algebra FX 2.0 Plus....


To rodzi pytanie, kiedy, ach kiedy na tabletach pojawią się prawdziwe programowalne kalkulatory?
Próbowałem kilku i żaden mi nie podszedł.

A przecież jest olbrzymie pole do popisu tutaj.
Po pierwsze szybkość, procesorki kalkulatorów mogą się schować.
Po drugie ekran, jest większy, ma większa rozdzielczość.
Po trzecie, wprowadzanie, chociaż są pewne wady ekranu dotykowego to jednak daje on większe możliwości, można np. sobie wyobrazić dotykowe graficzne rozwiązywanie równań.
Po czwarte, sieć... wrzucamy masę danych o wzorach i stałych, oraz linki do Wikipedii.
Po piąte, in app purchase, toć to można zrobić olbrzymią bazę dodatków.

Do tego dochodzi możliwość robienia rzeczy kompletnie kosmicznych, jak np. wykorzystanie rysowania i bibliotek w stylu Phys2D do np. rozwiązywania zadań ;-)

Rozumiem pewne powody braku, jednak to nie jest soft dla każdego, nie jest też to soft, który każdy potrafiłby napisać. Dodatkowo takie Casio, TI czy kto tam jeszcze robi takie kalkulatory wolą wydać taki sprzętowy za 200 USD czy więcej, niż aplikację, która kosztowałaby 150 USD ;-)
Dodatkowo mogą kosić za dodatki.

Sam bym chętnie napisał coś takiego, miałem już nawet parę pomysłów (zaczęło się w czasach PocketPC, tak w 2005-2006 roku ;-)), ale bądźmy szczerzy brakuje mi wiedzy do napisania czegoś takiego.
Samo UI też nie jest takie proste...
Stąd czekam jak ktoś napisze, albo aż ja zdobędę potrzebną wiedzę ;-)

Tak się zastanawiałem i za dobry, poświadczony np. przez SciAm albo właśnie Casio czy TI, kalkulator byłbym pewnie w stanie zapłacić z 30 USD.
Teraz tylko pytanie czy komuś się opłaci za tyle zrobić dobry kalkulator? ;-)

A może już jakiś istnieje i po prostu go przegapiłem?


Podobne postybeta
Kalkulator marzeń ;-)
Pensje w IT są trudne
To (kalkulator) żyje :-)
Kalkulator
Takie tam przemyślenia i refleksje ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz